Регулации
392
Cargo-partner с логистична база за €20 млн. и тенденция към разширяване
Логистичната компания празнува 15 години на българския пазар
3986
~ 2 мин. четене
Австрийската транспортно-логистична компания cargo-partner представи днес своя първи собствен логистичен център в София – iLogistic center, който се намира близо до Летище София, предаде репортер на Economic.bg. Инвестицията е на стойност €17 млн.
Компанията обаче продължава да се разширява, като за целта през септември е закупила 30 дка терен на стойност €3 млн. Върху него ще бъда изградено още едно хале - трето за фирмата в България.
Според директора на cargo-partner Щефан Краутер компанията е избрала София, защото е едно от ключовите места за успешна спедиторска дейност.
Компанията обаче продължава да се разширява, като за целта през септември е закупила 30 дка терен на стойност €3 млн. Върху него ще бъда изградено още едно хале - трето за фирмата в България.
Според директора на cargo-partner Щефан Краутер компанията е избрала София, защото е едно от ключовите места за успешна спедиторска дейност.
Cargo-partner разполага с два склада под наем – в кв. "Дружба" и в "Нови хан", и с две административни сгради в Пловдив и Варна.
7-месечно строителство
Компанията е стартирала преговорите за евентуална инвестиция у нас още през 2015 г., а в края на 2017 г. е даден стартът на строителството на базата. През месец юли тази година проектът е финализиран и към момента капацитетът на склада е почти изпълнен. Австрийската фирма е на българския пазар от 2003 г. и работи с компании като IKEA, Sport Depot и изпълнителя на търга за тол системата "Капш Трафик Солюшънс", но е ориентирана към работа с всякакви по големина клиенти.
Логистичната база е с капацитет 22 хил. палетоместа, върху 17 хил. кв. м площ. Тя включва две халета, като второто (4.500 кв. м) разполага с директна жп връзка, която предстои да бъде ремонтирана и използвана. Това обясни директорът на cargo-partner за България Антон Стойков. По негови думи в софийския център работят 116 собствени служители, както и между 30-40 работници от външни агенции, осигуряващи персонал. Според него обаче проблемът с кадрите не е в намирането на образован персонал, а в това, че повечето качествени служители се ориентират към Западна Европа, заради по-добрите условия.
На въпрос от Economic.bg за евентуално разкриване на нови работни места, Стойков обясни, че такива ще има след построяването на третото хале.
За 2017 г. консолидираният оборот на компанията е 40 млн. лв., като за тази година се очаква ръст от 10%.
Експанзия на онлайн търговията
Компанията се намира в топ 5 на най-добрите транспортни, спедиторски и логистични фирми у нас и е най-добрият въздушен спедитор, заяви Щефан Краутер.
„Всичко в нашия бизнес е състезание с времето“, уточни Краутер, като посочи, че приоритет на компанията е бързината в доставките и използването на всякакви иновации в сферата.
Според директора на българския клон 36% от пратките са ориентирани в онлайн търговията, като положителната тенденция е в сила за цяла Европа, заради параметъра време. Именно на нея ще разчитат от компанията за по-добри бизнес резултати.