Целта на градския транспорт е да се развива по поръчка на софиянци

Предстои истинска интеграция на данните от транспортната система с Google Maps и други външни услуги

Павел Чолаков, проектен мениджър в компанията CNS:

Целта на градския транспорт е да се развива по поръчка на софиянци

Снимка: CNS

1880 ~ 13 мин. четене
Глория Христова Глория Христова

Новите билети за време в София са в сила от 1 януари 2023 г. Те са част от транспортната схема на града и внедряването на "умна" система в градския транспорт в столицата. Някои промени, приети от Столичния общински съвет – главно задължителните валидации и отпадането на месечната карта за една линия – предизвикаха недоволството на гражданите.

Какво обаче се крие зад транспортната схема на града? Какви иновации може да очакват столичани, защо валидациите са толкова важни за компанията, как разписанията могат да бъдат оптимизирани, как се използват анонимните данни от мобилните оператори и каква информация се събира от камерите в градския транспорт. За всичко това екипът на Economic.bg разговаря с Павел Чолаков, проектен мениджър в компанията CNS и изп. директор на Theoremus - компанията, която подпомага в софтуерните разработки на интегрираната система за градски транспорт на София.

CNS е част от Консорциума „Си Ен Ес – София Тикетинг Систем“, който спечели поръчката на стойност 73 млн. лв. за внедряване на единната автоматизирана система за градски транспорт. Договорът им със Центъра за градска мобилност е 10-годишен.


Последвайте ни във Facebook
Последвайте ни в LinkedIn
Последвайте ни във Viber
Economic.bg News

Запишете се за нашия бюлетин


Подкрепи Economic.bg