Четири стартъпа влизат в акселератора на „Софарма Трейдинг“ и Eleven
Те ще се състезават в програмата SOinventure за финансиране на проектите им

~ 3 мин.
Фондът за рисков капитал Eleven и търговецът на лекарства „Софарма Трейдинг“ избраха четирите стартъп компании, които ще се включат във външния акселератор на иновационната програма SOinventure. Нейната цел е да използва потенциала на дигиталните технологии при създаването на иновативни решения за едни от най-големите предизвикателства пред съвременната здравна индустрия.
В рамките на един месец по програмата са кандидатствали 50 компании от 9 държави със своите продукти и услуги в три области - грижа за здравето за възрастните поколения, аптеката на бъдещето и грижа за здравето през целия живот с помощта на дигиталните технологии.
„Програмата SOinventure се прие с голям интерес не само от страна на стартиращите компании, но и от цялата екосистема - технологични и фармацевтични компании, инвеститори, предприемачи и представители на академичния сектор. За нас това е добър знак и потвърждава виждането ни, че секторът на здравеопазването има нужда от силата на технологиите, за да бъде адекватен на времето, в което живеем и да дава реална стойност на хората“, коментира Даниел Томов, партньор в Eleven Ventures.
Четирите компании, които бяха избрани да продължат в програмата, са Diasyst, Healee, Printivo и Reloyalty. Водещите мотиви за избор на компаниите са потенциалът и иновативността на решението, както и доколко отговарят на поставеното предизвикателство, експертизата на екипа и възможността за бъдеща интеграция с процесите и бизнес моделите на Софарма Трейдинг.
„Три от компаниите - Diasyst, Healee и Reloyalty, избрахме защото отговарят максимално на нашите критерии с идеята да продължим работа с тях, а с Printivo ще поддържаме сътрудничество заради смелата им визия и мисията им в развитието на иновативната екосистема в България“, коментира Димитър Димитров, главен изпълнителен директор на „Софарма Трейдинг“. Той добавя, че предвид количеството и качеството на кандидатурите решението кой да бъде част от програмата е било трудно. „Радвам се да видя решения с голям потенциал и отвъд конкретните предизвикателства, както и такива без ясен бизнес модел, но променящи установения начин на мислене. Процесът беше вълнуващ и с нетърпение очаквам работата с избраните компании“, добавя той.
Селекцията е само първата стъпка за избраните компании. През следващите три месеца на тях им предстои да участват в спринтове, базирани на методологията дизайн мислене, обучения с експерти и менторски сесии, ръководени от студиото за дизайн мислене Creative Shower. Целта е те да преминат успешен пилотен проект с компанията, на база на който да подобрят продуктовото си предложение и бързо да достигнат до фаза на готовност за интеграция с бизнеса на „Софарма Трейдинг“. След което в края на годината предстои вземане на финално решение кои пилоти ще бъдат реализирани през 2020 г. Програмата от събития ще се провежда в Campus X - водещият хъб и екосистема за технологични таланти.
Кои са компаниите
Diasyst е американска компания с развойна дейност в България, която помага на пациентите в борбата с диабета. Чрез използването на данни за пациента, софтуерното приложение дава възможност за наблюдение и контрол на състоянието му, проследява приемането на медикаменти и осигурява достъп до екип от здравни специалисти за изготвяне на персонален план за лечение. То опосредства по-добрите крайни резултати от лечението, както за потребителите, така и за болниците, тъй като използва и анализира огромен обем от данни.
Healee е приложение за телемедицина, което свързва пациентите с най-правилния за тях здравен специалист, като стъпва изцяло на дигиталното клиентско преживяване. Платформата на Healee и Super Doc има база от 1200 лекари и над 200 000 посещения на месец в България.
Printivo е стартираща компания, която разработва иновативен 3D принтер, който в комбинация с био мастила произвежда тъкани, необходими за провеждането на медицински тестове, като така успешно заменя съществуващите в момента решения. Въпреки все още ранния стадий на развитие на технологията, тя се определя като такава с голям потенциал за бъдещето на медицината.
Reloyalty е компания, която използва технологиите, за да даде нов смисъл на понятието клиентска удовлетвореност, като предлага на потребителите желаните от тях продукти и услуги като награда за тяхната лоялност.
В рамките на един месец по програмата са кандидатствали 50 компании от 9 държави със своите продукти и услуги в три области - грижа за здравето за възрастните поколения, аптеката на бъдещето и грижа за здравето през целия живот с помощта на дигиталните технологии.
„Програмата SOinventure се прие с голям интерес не само от страна на стартиращите компании, но и от цялата екосистема - технологични и фармацевтични компании, инвеститори, предприемачи и представители на академичния сектор. За нас това е добър знак и потвърждава виждането ни, че секторът на здравеопазването има нужда от силата на технологиите, за да бъде адекватен на времето, в което живеем и да дава реална стойност на хората“, коментира Даниел Томов, партньор в Eleven Ventures.
Четирите компании, които бяха избрани да продължат в програмата, са Diasyst, Healee, Printivo и Reloyalty. Водещите мотиви за избор на компаниите са потенциалът и иновативността на решението, както и доколко отговарят на поставеното предизвикателство, експертизата на екипа и възможността за бъдеща интеграция с процесите и бизнес моделите на Софарма Трейдинг.
„Три от компаниите - Diasyst, Healee и Reloyalty, избрахме защото отговарят максимално на нашите критерии с идеята да продължим работа с тях, а с Printivo ще поддържаме сътрудничество заради смелата им визия и мисията им в развитието на иновативната екосистема в България“, коментира Димитър Димитров, главен изпълнителен директор на „Софарма Трейдинг“. Той добавя, че предвид количеството и качеството на кандидатурите решението кой да бъде част от програмата е било трудно. „Радвам се да видя решения с голям потенциал и отвъд конкретните предизвикателства, както и такива без ясен бизнес модел, но променящи установения начин на мислене. Процесът беше вълнуващ и с нетърпение очаквам работата с избраните компании“, добавя той.
Селекцията е само първата стъпка за избраните компании. През следващите три месеца на тях им предстои да участват в спринтове, базирани на методологията дизайн мислене, обучения с експерти и менторски сесии, ръководени от студиото за дизайн мислене Creative Shower. Целта е те да преминат успешен пилотен проект с компанията, на база на който да подобрят продуктовото си предложение и бързо да достигнат до фаза на готовност за интеграция с бизнеса на „Софарма Трейдинг“. След което в края на годината предстои вземане на финално решение кои пилоти ще бъдат реализирани през 2020 г. Програмата от събития ще се провежда в Campus X - водещият хъб и екосистема за технологични таланти.
Кои са компаниите
Diasyst е американска компания с развойна дейност в България, която помага на пациентите в борбата с диабета. Чрез използването на данни за пациента, софтуерното приложение дава възможност за наблюдение и контрол на състоянието му, проследява приемането на медикаменти и осигурява достъп до екип от здравни специалисти за изготвяне на персонален план за лечение. То опосредства по-добрите крайни резултати от лечението, както за потребителите, така и за болниците, тъй като използва и анализира огромен обем от данни.
Healee е приложение за телемедицина, което свързва пациентите с най-правилния за тях здравен специалист, като стъпва изцяло на дигиталното клиентско преживяване. Платформата на Healee и Super Doc има база от 1200 лекари и над 200 000 посещения на месец в България.
Printivo е стартираща компания, която разработва иновативен 3D принтер, който в комбинация с био мастила произвежда тъкани, необходими за провеждането на медицински тестове, като така успешно заменя съществуващите в момента решения. Въпреки все още ранния стадий на развитие на технологията, тя се определя като такава с голям потенциал за бъдещето на медицината.
Reloyalty е компания, която използва технологиите, за да даде нов смисъл на понятието клиентска удовлетвореност, като предлага на потребителите желаните от тях продукти и услуги като награда за тяхната лоялност.