Докъде стигна модернизацията на пътя Мездра – Лютидол?
Служебният регионален министър уверява, че се работи по график и се спазват заложените срокове
Модернизацията на скоростния път между Мездра и Лютидол напредва, като до момента са изпълнени около 72% от строителните работи, става ясно от отговор на служебния регионален министър Виолета Коритарова на депутатско питане. За част от отсечката предстои подписване на Акт 15.
Припомняме, че отсечката Мездра – Лютидол, която е част от направлението Мездра – Ботевград, бе затворена за движение през юни за изграждането на тежките участъци между Лютидол и Новачене, както и двата пътни възела на Дърманци и Мездра.
Коритарова дава подробна информация за извършените дейности до момента. За пътен възел Мездра, по надлеза на жп линията „Мездра – Руска Бяла“ е санирано средното строене на съоръжението. Новата пътна плоча е готова и се изграждат тротоарните блокове. За подлеза при км 161+665 контактната мрежа е премахната. Демонтират се железният път и траверсите от трасето на жп линията. Съществуващите две съоръжения са разрушени и се работи по изкопа на фундаментите. Пътната основа е премахната и се извършват изкопни работи по директно трасе и по пътните връзки.
При пътен възел Дърманци се изпълняват дейности по естакадата при км 163+020, като долното строене на съоръжението е завършено. Изграждат се колони и ригели. Строи се пътната връзка за с. Дърманци, както и армираният насип от страна Ботевград. Работи се по отводняване, като три водостоци са завършени.
Между 171-вия и 174-тия километър се работи по големи съоръжения, но има възникнали свличания на земни и скални маси. В района 172-ри километър е завършен един от двата моста. За втория се поставят тротоарни блокове. Монтирани са еластични огради и парапети. Положено е и защитно покритие.
Източник: АПИ
От отговора на Коритарова става ясно, че някои участъци са завършени и предстои процедиране по назначаване на комисия за подписване на Акт 15. Става въпрос за участъците от км 161+800 до км 162+360, от км 163+100 до км 163+700, от км 163+700 до км 165+600, от км 165+880 до км 166+460, от км 167+100 до км 169+100, и от км 169+100 до км 171+600.
Относно модернизацията на останалата част от отсечката – между 174-тия километър и 194-тия километър (бел.р - Лот 1) – се работи по четири моста. Извършва се корекция на речно дере и се изпълняват малки съоръжения – водостоци и подпорни стени. През последния месец основно се работи по полагане на асфалтова смес за долен пласт на покритието. Предстои издаване на разрешение за строеж за участък от пътен възел Ботевград и за участък от пътен възел Новачене – изграждане на външно ел. захранване за улично осветление.
Имам уверението на изпълнителя, че се работи по график и се спазват заложените срокове“, посочва Коритарова.