Джамбазки: Днес се решава за отлагането на промените при каботажа
Евродепутатът коментира пред Economic.bg, че ако няма отлагане, пакетът отива на „триалог“

~ 2 мин.
Днес, до края на деня, ще разберем дали някой в транспортната комисия е поискал отлагане на мандата за преговори между ЕП, ЕК и Европейския съвет (т.нар триалог). Ако това не се случи, тези преговори трябва да започнат автоматично. Това заяви евродепутатът Ангел Джамбазки пред Economic.bg в Европейския парламент в Страсбург относно развитието на промените, заложени в пакета „Мобилност“, които бяха гласувани миналия понеделник в Европарламента в Брюксел.
Джамбазки обясни, че е прибързано да говорим за „капитулация“ на Макрон, както се изказа неговият колега Андрей Новаков, че предстои много работа на различни нива. Важното за България е ако се гласува отлагане на мандата за триалог по третата и най-спорна точка - за каботажа.
„Ако бъде поискано такова отлагане, ние много внимателно ще следим на какво основание се иска това отлагане. Ако е за първия и втория документ, това ще е в ущърб на постигнатото, защото тогава ще влезе в сила директивата за командироването на работниците. Нашият интерес е да се поиска отлагане на третия документ - този за каботажа, в който съвсем непочтено беше вкарано изменение 5, което всъщност формулира връщането на камионите в страната им на регистрация“, обясни евродепутатът.
Всъщност точно за тази точка много от НПО-тата у нас се вдигнаха след обявената от евродепутата Андрей Новаков „капитулация” на Макрон, като в декларация те обявиха точките, които продължават да са в голям ущърб на транспортния бранш у нас - т.е България спечели, че не трябва водачите да се прибират на три седмици в страната за почивка, но се получи така, че камионите ще трябва да се връщат поне веднъж на 21 дни за товарене и разтоварване в съответната страна за регистрация, а това няма как да стане без шофьор.„Ако има такива искания, те ще бъдат върнати в ЕП за гласуване и в четвъртък ние ще знаем какъв е резултатът. При неискане за отлагане на мандата - той отива в режим на триалог. Там вече е задължение на българския транспортен министър, на министъра на външните работи и изобщо на българското правителство да проведат тази битка. След това документът трябва да се върне в ЕП за гласуване отново - във времето това означава до септември месец“, добави Джамбазки.
Във времето разбира се картината може да претърпи промени, като могат да бъдат разгледани различни предложения за които българските евродепутати са обединени, че ще лобират за промени, които да улеснят превозвачите.
„Гласуването миналата седмица в ЕП в Брюксел демаскира окончателно и безвъзвратно лицемерието и двойния стандарт на предложението“, каза евродепутатът. По негови думи сме успели да защитим голяма част от българските предложения, „дори по-голяма част от това, което предполагах“. „Категорично не можем да се хвалим, част т колегите прибързаха с „капитулацията“, отдавам това на огромните усилия, които положиха и на младостта, но всъщност имаме много неща за вършене“, добави той.