„Ефектът на червилото“ не спаси козметичната индустрия в коронакризата
Според компанията Nielsen през първия месец на пандемията продажбите на козметика в света са намалели с 50%
Периодът на пандемията, когато повечето хора прекарваха значителна част от времето си вкъщи и общуваха по работа само онлайн, оказаха драматично негативно влияние върху резултатите на козметичната индустрия. The Times проучи ситуацията в индустрията за красота на стойност 530 млрд. долара на фона на пандемията. Според компанията Nielsen през първия месец на пандемията продажбите на козметика в света са намалели с 50%, сега те са се възстановили донякъде, но все пак са с 27% по-ниски от миналата година.
Продажбите на продукти за грижа за лицето паднаха с 14% в средата на пандемията и сега са с 4.4% спрямо миналата година. Продажбите на дребно на Boots, най-голямата верига за здраве и красота във Великобритания, са паднали с 48% от началото на пандемията, въпреки че повечето от магазините ѝ не са затворени. Тримесечните продажби на L'Oreal паднаха с 4.8%. И Unilever съобщиха, че продажбите на дезодоранти и спрейове за коса, както и козметика от марки като Hourglass, Ren, Kate Somerville, рязко спаднаха.
Според експерти, интервюирани от The Times, дори така нареченият ефект „на червилото“ (когато хората харчат по-малко за скъпи стоки като коли и апартаменти, те имат повече средства и обичат да си угаждат с продукти за разкрасяване), не е работил в ситуацията с коронавируса.
Според експертите настоящата пандемия може да е първата, когато този ефект не работи. В ситуация, в която жените седят повече у дома и си слагат маска, когато излизат навън, те дори не използват червило. Но по същата причина се увеличават продажбите на козметика за очи и продукти за грижа за кожата, която страдат от липса на слънце и чист въздух. Според изследователската компания NPD Group, делът на очната козметика преди пандемията е бил 22% от всички продукти за красота, сега е нараснал до 25%. А онлайн търговецът на козметика Cult Beauty съобщи, че има 139% увеличение на продажбите си на козметика за кожни недостатъци.