Китай е основна съставка в рецептата за успех на Apple
Новият iPhone се очаква да раздвижи потребителите, а те изглеждат готови да купуват
Непосредствено преди пускането на следващия флагмански iPhone тази година, Apple може да се надява на потенциално голямо търсене в Китай, най-големия пазар на смартфони.
По данни на анализаторите от Morgan Stanley там се наблюдава „значителен потенциал за ъпгрейдване на iPhone”. Според тях над 68% от инсталираните в Китай iPhone телефони са на поне 2 години. Делът им е по-голям с осем процентни пункта от миналата години с над 20 от 2017 г.
Този потенциал за покупки на нов iPhone от хората дава основания на анализаторите от Morgan Stanley да очакват ръстът на доставките да се ускори значително през фискалната 2021 година.
Цикълът на подмяна на старите с нови телефони бива подкрепен и от други фактори, включително това, че следващия iPhone вероятно ще поддържа новите 5G мрежи, каквито в Китай вече има. От друга страна, на пазара вече има и нов модел на по-евтиния iPhone SE, който се счита за по-достъпен за масовия потребител. На трето място се посочват програмите на търговия и финансиране.
Бизнесът на Apple в така важния Китай бе ударен от коронавируса. Американският гигант бе принуден да затвори както производствата, така и магазините си там. През февруари компанията продаде по-малко от 500 000 телефона.
5G ще задвижи тригодишен цикъл на обновяване на устройства, включително заради новите начини за потребление“, обръща внимание Джийн Мюнстър в Loup Ventures. Според него това е и един от ключовете за ръста на пазарната капитализация на Apple, която вчера достигна историческите 2 трлн. долара.
От общи около 950 млн. iPhone-а в света, около 350 млн. Са за смяна, коментира по-рано този месец и Даниел Айвс от Wedbush Securities. А Китай е основна съставка в рецептата за успех на Apple. Според анализаторите от там ще дойдат около 20% от ъпгрейдите на iPhone през следващата година.