Експериментът е движещата сила
Инфлуенсърите в развития свят вече не са хора, които сляпо рекламират, твърди Елица Крумова
Маркетингът днес е немислим без автоматизацията и дигитализацията. Той все по-силно се свързва с технологиите и става едно цяло с тях, твърди Елица Крумова. Нейният професионализъм й отреди място в престижната класация Women in Tech: Top 50 Women Influencers to Follow in 2020 (Топ 50 жени инфлуенсъри през 2020 в света на технологиите), както и челни позиции в седмичната класация Top 100 Thought Leaders & Influencers Division - IoT Premier League.
Новите технологии
помагат на маркетинга, като му предоставят автоматизация, изкуствен интелект и бърз анализ на данни. Всичко това позволява да се предвижда поведението на потребителите, да се прави техен психологически профил и да се наблюдава интересът и отношението им към продукти, които те ползват. Маркетинг специалистите могат да следят реакциите и на всяка маркетинг стратегия, пусната в действие.
Елица прави много експерименти, тъй като именно експериментът може да предизвика новата вълна на успеха. Тя добре знае, че понякога, както например пандемията ни връхлетя внезапно, се случват неочаквани промени, които дават силно отражение върху поведението на потребителите. Всеки рязък завой, който реалността ни поднесе, е напомняне, че бизнесът трябва постоянно да е нащрек и да е в крак с търсенията на своите клиенти.
Инфлуенсърите
стават добър помощник на маркетолозите. По света такива хора, които имат своите канали за влияние, дават тласък на развитието. Те са в състояние да правят предвиждания за бъдещето на индустриите и технологиите, но имат и силата да движат света напред. България не е достигнала такъв етап на израстване на т. нар. инфлуенсъри. Чрез мрежи като Twitter по света се надигат вълни, които реално променят бизнеси, индустрии, хора, докато у нас Фейсбук и Инстаграм за социалните медии с най-широко проникване. Много от фирмите в страната разчитат на платени кампании в тези две платформи, докато на Запад много от бизнесите обявиха бойкот на подобна възможност.
Инфлуенсърите са
партньор на бизнеса
но не са хора, които сляпо рекламират. Те вече влизат в ролята на „контролния орган“, като инфлуенсър маркетингът вече е с осезаемо влияние в сфери като технологии, наука, както и всичко, свързано с потреблението, посочва Елица Крумова.
В прехода към Индустрия 5.0 и Индустрия 6.0, където става навлизане на революционно нови технологии, които променят реалността, ще е важна синергията между хора и машини. Очаква ни вълнуващо бъдеще, предвижда Елица Крумова. И добавя: Важно е развитието да върви с добре премерена стъпка, като човешката ни идентичност не бива да се губи.
Личен профил
Елица Крумова e специалист по маркетинг и реклама. Работила е за IBM и Google, а в момента е част от екипа на Стоун Компютърс АД. Има квалификации по креативна реклама – MA Creative Advertising в Southampton Solent University, Великобритания; по маркетинг и реклама – BA Hons. Advertising & Marketing Communications в London Metropolitan University, Великобритания: по информатика и компютърни науки – във Варненския свободен университет.