Експерти предлагат създаването Национален щаб по пътна безопасност

Идеята е да се обединят „силите“ на всички институции, които да следят спазването на закона

Експерти предлагат създаването Национален щаб по пътна безопасност

Снимка: Economic.bg/Архив

По модел на Националния оперативен щаб за борба с коронавируса да се създаде Национален щаб по пътна безопасност, който да следи за безопасността по пътищата. Това предлагат от сдружение Автотехнически експерти по пътна безопасност като един от начините за справяне с „черната“ статискита.

„Вече имаме отговор по този въпрос от някои министерства, но от други все още не сме получили отговор.  В повечето случаи нещата не са свързани с финансиране, а с идеи, които са дадени и просто трябва да се изпълнят. Смятаме, че създаването на един орган ще създаде по-голям контрол“, каза председателят на сдружението Румен Дунев в интервю за Nova.

Дунев не каза дали министърът на транспорта информационните технологии и съобщенията Росен Желязков е изразил мнение по повод предложението. Създаването на подобна институция би била поредната, която да е отговорна за контрола по пътищата.

Припомняме, че преди две години  беше създадена Държавната агенция за пътна безопасност, която бе създадена след като стана тежък пътен инцидент на пътя край Своге.

Идеята за Национален щаб по пътна безопасност е подкрепена и от председателя на Управителния съвет на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров, който казва, че подобен единен орган ще създаде предпоставка за по-добър и качествен контрол.

„В момента скоростта се контролира с камери на пътна полиция, които са 200. Има и камери на тол системата и пътната агенция, има и на общините. Всяка система си работи сама за себе си, ако тези отделни системи се обединят, тогава няма да имаме 200 камери, а над 1000 и ще има много по-сериозен контрол“, каза Тодоров.

По думите му традиционно юли, август и септември са най-кървавите месеци в годината с най-много жертви. Тогава трафика е интензивен, а „магистралите са тип офроуд“. Като се добави към това и стария автопарк, недоброто обучения, както и липсата на контрол, се получава този резултат.

Коментари: 0