Електронните услуги – все по-важни за клиентите на ЧЕЗ
Над 74 хил. потребители на компанията се възползват от тях, броят им продължава да расте

Електронните услуги са от все по-голямо значение за клиентите на ЧЕЗ България. Това стана ясно по време на XIV-тото заседание на Потребителския съвет на ЧЕЗ, което се проведе на 16 октомври в София
Потребителските организации отправиха конкретни препоръки за развитие на електронните услуги . Темата бе състоянието и възможностите за развитие на електронните услуги за клиентите на компанията.
„Сигурността, надеждността, бързината и удобството за клиентите са стълбовете, върху които е изградена стратегията на ЧЕЗ по отношение на електронното обслужване. В момента компанията разработва единен портал, който ще обединява различните видове услуги и ще обезпечи тяхната сигурност“, каза Тодор Матев, председател на Потребителския съвет.
Първата стъпка в тази посока е преместването на услугата „Проверка на сметка“, която от месец август може да се ползва само от клиентите, регистрирани за електронна фактура. „Преместването на функционалността има за цел да ограничи възможността за неправомерен достъп до фактурите на клиентите на ЧЕЗ и позволява гъвкавост и удобство за съхранение на данните“, поясни той.
Радослав Димитров, енергиен омбудсман, напомни за предимствата на sms услугите, които са практични и удобни в съвременното забързано ежедневие и може да спестят средства и неудобства на клиентите, ако те са пропуснали да платят навреме своите задължения.
Богомил Николов, председател на Българска асоциация „Активни потребители“, предложи те да бъдат разширени, като в тях се включи и уведомяванея чрез sms или имейл при извършване на планирани ремонти на адреса на регистрация на клиентите.
От 2009 г. година до момента над 74 хил. клиенти са регистрирани за безплатните sms услуги – известие преди предстоящо прекъсване на електрозахранването и проверка на сметката със sms. Само за първите 6 месеца на тази година регистрациите за подобни услуги достигнаха 8500, което представлява увеличение с 24% в сравнение със същия период на 2014 г.