ЕП задължава YouTube и Netflix да имат поне 30% европейско съдържание
Това предвиждат новите правила аудиовизуални медийни услуги
~ 2 мин.
Европейското оригинално съдържание в платформите за споделяне на видео като Netflix, YouTube и дори Facebook ще трябва да е поне 30% от общото. Това предвиждат новите правила аудиовизуални медийни услуги, гласувани то Европейския парламент (ЕП) днес. Новостите съобщи пресслужбата на ЕП.
Новото законодателство ще засегне както ефирните оператори и доставчиците на видео услуги по заявка, така и платформите за споделяне на клипове и живи излъчвания. Всичките трябва да осигурят квота от 30% за европейски произведения в каталозите си.
Целта е да се подкрепи културното разнообразие. Доставчиците на услуги трябва също така да допринесат и за производството на аудиовизуални продукти. Така например те ще имат задължение да участват под някаква форма в създаването на съдържание, например финансова, както и да се включат в захранването на национални фондове. Финансовото участие ще е базирано само на приходите от услуги по заявка, получени в държави от ЕС.
Променени ограничения на рекламата
Според новите правила дневният дял от реклами не може да нахвърля 20% от предаванията между 6.00 ч. и 18.00 ч., като операторите разполагат с по-голяма гъвкавост за решаване кога да излъчват реклами. Най-гледаното време се определя между 18.00 ч. и 0.00 ч. и в тези часове зрителите не трябва да бъдат изложени на повече от 20% реклама спрямо цялото програмно време в този пояс.
Повишена защита за малолетни и непълнолетни
Доставчиците на аудиовизуални услуги трябва да разработят подходящи мерки за справянето със съдържание, което подтиква към насилие, омраза и тероризъм. Най-вредното съдържание, например неоправданото насилие и порнографията, ще бъде предмет на най-строги мерки. Платформите за споделяне на видеоклипове ще отговарят за бързо реагиране, щом съдържание е докладвано или посочено за вредно от потребителите.
Законодателството не включва филтриране на съдържание преди качването му, което би ограничило свободата на комуникациите, но по искане нa ЕП платформите ще трябва да задействат ясен, лесен за използване и работещ механизъм, който да позволява на потребителите да предупреждават за вредно съдържание.
Новите правила включват строги мерки срещу рекламирането на стоки в детски предавания и достъпното съдържание в платформи за услуги за видео по заявка.