ЕС е готов да удължи с още 5 години митата за внос на китайски велосипеди
Антидъмпинговата мярка е в сила от 1993 г.

© ECONOMIC.BG / Pexels
~ 2 мин.
Европейският съюз (ЕС) е готова да удължи с още пет години антидъмпинговите мита върху китайските велосипеди на базата на това, че разходите за производство се изкривяват от намесата на държавата и че всяко вдигане на мерките ще доведе до наводнение от внос.
Европейската комисия приключи прегледа относно темата дали тези мерки все още са оправдани и заключи, че те са, според документ, видян от Reuters. Ако правителствата на ЕС не се противопоставят на тази констатация, митата ще останат в сила още пет години.
Удължаването на митата ще бъде поредната от поредица мерки на ЕС срещу китайския износ, вариращи от слънчеви панели до стомана, които предизвикаха силна реакция от Пекин.
Вносните китайски велосипеди, обект на антидъмпингови мита от 1993 г. насам, понастоящем са обект на мита за внос от 48,5%. Мерките обхващат и велосипедите от Камбоджа, Филипините, Тунис, Шри Ланка, Индонезия и Пакистан, макар и с някои изключения.
Европейският съюз също наложи мита в началото на годината до 79,3% върху вноса на китайски електрически велосипеди.
Потребителите в ЕС купуват около 18 милиона велосипеда годишно, като малко над 60% се доставят от местни производители. Китайският внос съставлява само около 4% от пазара на ЕС.
Въпреки това, китайските производители имат свободен капацитет да внесат допълнителни 37 милиона велосипеда, пише Европейската комисия в „документ за оповестяване“, предоставен на заинтересованите страни. Велосипедите бяха определени като ключова индустрия в текущия петгодишен план на Китай и неговата инициатива „Произведено в Китай 2025“.
Това означава, че има голяма вероятност китайските производители да се върнат към продажбата на изкуствено ниски цени и в големи обеми, ако антидъмпинговите мерки бъдат отменени, се казва още в документа на ЕС.