ЕС одобри държавната помощ от €6 млрд. за спасяването на Lufthansa
Днес акционерите ще гласуват спасителната сделка

© ECONOMIC.BG / БТА
~ 2 мин.
Регулаторът за държавната помощ на ЕС одобри днес искането на Германия за капитализира със 6 млрд. евро Lufthansa. Сред условията на помощта е компанията да не изплаща дивиденти, да не изкупува обратно акции, има забрана и върху придобивания, докато държавната помощ не бъде изплатена, съобщава Reuters.
Европейската комисия заяви, че Германия също така е представила бизнес план за изкупуване до 2026 г. както на заема, така и на инструментите за рекапитализация, и се ангажира да разработи стратегия за излизане от компанията в рамките на 12 месеца след отпускането на помощта, освен ако държавният дял не бъде намален под 25% дотогава.
Германия също ще трябва да изготви план за преструктуриране на Lufthansa, ако тя не е продала своя дял шест години след отпускане на помощта за рекапитализация.
Европейската комисия заяви, че Германия също така е представила бизнес план за изкупуване до 2026 г. както на заема, така и на инструментите за рекапитализация, и се ангажира да разработи стратегия за излизане от компанията в рамките на 12 месеца след отпускането на помощта, освен ако държавният дял не бъде намален под 25% дотогава.
Германия също ще трябва да изготви план за преструктуриране на Lufthansa, ако тя не е продала своя дял шест години след отпускане на помощта за рекапитализация.
Снощи стана ясно, че един от големите акционери е Lufthansa Хайнц Херман Тийле ще подкрепи държавния план за спасяване на авиокомпанията, премахвайки опасенията, че може да торпилира сделката в решаващ вот.
„Ще гласувам за споразумението“, каза Тиле пред вестник Frankfurter Allgemeine Zeitung в интервю в навечерието на извънредно общо събрание, на което инвеститорите ще гласуват за спасителния план.
Подобно на другите европейски авиокомпании, Lufthansa беше поставена на колене заради мерките за ограничаване на коронавируса, които спряха въздушните пътувания за няколко месеца.
Предложената спасителна сделка за 9 млрд. евро (10 млрд. долара) ще позволи на германската държава да вземе 20-процентов дял в Lufthansa. 3 млрд. евро от тях ще се осигурят чрез корпоративни заеми.
Тийл, който притежава 15.5% от акциите на Lufthansa, досега изразяваше скептицизъм по отношение на сделката и повдигна перспективата да използва властта си, за да я блокира при гласуването в четвъртък.
През последните дни той се изправи пред бурна критика от ръководството, служителите и профсъюзите на Lufthansa, които предупредиха, че компанията може да бъде принудена да поиска фалит, ако сделката не се осъществи, рискувайки хиляди работни места.
Но в интервюто Тийл заяви, че се е убедил, че трябва да се избегне несъстоятелност, дори все още да има съмнения относно сделката.
„В интерес на всички служители на Lufthansa е ръководството да може бързо да започне разговори за необходимото преструктуриране“, каза той.
Дори с държавната помощ Lufthansa заяви, че ще трябва да съкрати около 22 000 работни места на пълен работен ден, тъй като търсенето на пътувания се очаква да остане под нивата отпреди пандемията с години.