Европейски конкуренти атакуват рекламните политики на Google в ЕС
Десетки фирми писаха до антитръстовите регулатори в Блока, призовавайки ги да използват законодателството срещу американския технологичен гигант

© ECONOMIC.BG / Depositphotos
Повече от 40 европейски конкуренти на услугата за пазаруване на Google призоваха антитръстовите регулатори на ЕС да използват новоприетите технически правила, за да гарантират, че компанията отговаря на заповедта на ЕС от 2017 г., която позволява повече конкуренция на страниците с резултати на търсачката.
Европейската комисия глоби Google с 2.4 милиарда евро преди пет години и каза на фирмата да спре да облагодетелства своята услуга за пазаруване.
Впоследствие компанията заяви, че ще третира собствената си услуга за пазаруване по същия начин като конкурентите, когато наддават в търговете за реклами в полето за пазаруване, което се появява в горната част на страницата за търсене.
Но в писмо до ръководителя на антитръстовия съвет на ЕС Маргрете Вестагер 43-те компании, които включват британската фирма Kelkoo, френската LeGuide Group, шведската PriceRunner и германската idealo, заявяват, че предложението е правно недостатъчно и те все още не могат да се възползват от рекламните търгове.
Комисията трябва да отново да разгледа общите условия за резултатите от търсенето за най-подходящите доставчици, като премахне пазарните подразделения на Google, които не позволяват конкуренция, но водят до по-високи цени и по-малък избор за потребителите и несправедливо прехвърляне на маржове на печалба от търговци и конкурентни услуги за сравнение при пазаруване към Google“, казват компаниите в писмото, видяно от Reuters.
Те казват, че механизмът на Google нарушава Закона за цифровите пазари (DMA) – новите правила на Вестагер, насочени към овладяване на властта на технологичните гиганти, които ще се прилагат от месец май следващата година.
Явното вграждане на търговските подразделения на Google е prima facie нарушение на забраната на DMA за самопредпочитането“, казаха те.
„Като се има предвид недвусмислената нова правна рамка, сега е време да се говори. Най-важният случай в основата на призивите за DMA трябва да бъде доведен до ефективен край“, казаха компаниите от 20 европейски държави.