Европейският автомобилен пазар търси спасение от кризата в Китай
Продажбите на нови автомобили са спаднали с над 20% на годишна база през февруари

© ECONOMIC.BG / Pixabay
Продажбите на нови автомобили в Европа са спаднали на годишна база с 20.3% през февруари до 850 170. Това показват данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA), която следи пазарите в Европейския съюз, Великобритания и страните от Европейската асоциация за свободна търговия (ЕАСТ), съобщава Reuters.
Спадът се дължи на наложените правителствени ограничителни мерки, които целят да спрат разпространението на COVID-19. Автомобилната индустрия имаше възможност да си поеме глътка въздух през летните месеци, когато редица европейски държави вдигнаха блокадите. Въпреки това производството не успя да навакса загубите от първият локдаун.
Данните показват, че регистрациите на автомобили в Испания са спаднали с 38% през февруари. Продажбите във Франция и Германия отичат понижения съответно с 21% и 19%, докато Италия регистрира най-малки загуби - едва 12%.
България е сред по-тежко засегнатите държави, като продажбите на нови автомобили се свиват през февруари с 16.5%. Общо за първите два месеца на годината пък регистрациите намаляват с 20.6% спрямо година по-рано, до 3429 броя.
Продажбите на немската автомобилна компания Volkswagen и френската Stellantis спадат с 19% и 22%, докато Renault отчита намаление от 29%.
Луксозните автомобилни производители също регистрират загуби през февруари, като продажбите на BMW спадат с 13%, а конкурентът Daimler отчете 20% понижение.
Европейските производители на автомобили разчитат на Китай, където към момента няма блокади, за да увеличат продажбите си през 2021 г.