Facebook, Google и Microsoft заедно ще борят фалшивите новини за COVID-19
В задругата са и Twitter, и Reddit, като призивът за общи усилия е към всички в сектора

Снимка: Unsplash
1408
~ 2 мин. четене
Няколко от най-големите световни компании в областта на социалните медии обявиха, че работят заедно в опитите си да се преборят с дезинформацията около коронавирусната пандемия, се посочва в съвместно изявление, публикувано на уебсайта на Faceboоk.
То е подписано от Facebook, Google и нейното дъщерно дружество YouTube, Microsoft и нейното дъщерно дружество LinkedIn, Reddit и Twitter.
“Помагаме на милиони хора да останат свързани, като същевременно заедно се борим с измамите и дезинформацията за вируса”, се казва съобщението, в което компаниите призовават и други да се присъединят към тях.
Целта е да се даде приоритет на авторитетно съдържание и да се минимизира разпространението на фалшиво или заблуждаващо такова. Изявлението идва в момент, в който на социалните платформи се ширят всевъзможни новини за фалшиви лечения на коронавирус, фалшиви методи за тестване и още много други подвеждащи твърдения.
А в критичен момент като този хората са многократно по-уязвими към информацията.
Facebook и Twitter вече предприеха стъпки за забрана на невярно или подвеждащо съдържание за коронавируса. Компаниите казаха, че при търсения по темата ще дават приоритет на резултати от държавни агенции и институции.
Наското Google пък обяви, че отделен екип ще работи по 24 часа за премахването на дезинформация от резултатите в търсачката и в YouTube. Информацията от здравните организации ще бъде приоритизирана и от тази компания.
Огромният брой фалшиви новини, който Световната здравна организация нарече “инфодемия”, е тест за това дали индустрията действително е в състояние ефективно да ограничи разпространението им.
Newsguard, който класира уебсайтовете по надеждност, каза в началото на март, че “сайтовете за измама в здравеопазването” са получили над 142 пъти повече ангажираност в социалните медии през последните 90 дни, отколкото уебсайтовете на центровете за контрол и превенция на заболяванията и Световната здравна организация взети заедно.
Още преди избухването на COVID-19, Facebook, Google и Twitter са под обстрела на политици и критици заради това, че не правят достатъчно за ограничаването на вредното съдържание, в това число и за такова, свързано с насилие, екстремизъм и политически реклами.