Facebook пуска абонамент за виртуална реалност
Компанията вече изпълнява проекта си по създаването на метавселена
Собственикът на Facebook пусна абонаментна услуга за виртуална реалност в опит да направи тази ниша от бизнеса си печеливша. Потребителите, които плащат за въпросната услуга, ще получават достъп до две нови игри на месец, съобщава Meta.
За първите три месеца на годината компанията отчете загуба от 4 милиарда долара в отдела си за VR. Meta е изправена пред сериозна конкуренция от фирми, включително технологичния гигант Apple, който представи своите дългоочаквани очила за виртуална реалност.
В понеделник компанията каза, че услугата Meta Quest+, която струва 7.99 долара на месец, или 59.99 долара за годишен абонамент, е съвместима с нейните очила Quest 2, Quest Pro и предстоящите Quest 3.
През 2021 г. главният изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг разкри планове за изграждане на метавселена – онлайн свят, където хората могат да играят игри, да работят и да общуват във виртуална среда, често използвайки VR очилата.
С течение на времето се надявам да ни възприемат като компания за метавселена и искам да закрепя нашата работа и нашата идентичност върху това, към което се стремим“, каза Зукърбърг, цитиран от BBC.
През февруари миналата година Meta разкри няколко амбициозни проекта за изкуствен интелект, а Зукърбърг описа AI като „ключа към отключването на метавселената“.
Компанията отчете печалба от 5.7 милиарда долара за първите три месеца на тази година, надминавайки пазарните очаквания. Въпреки това нейното подразделение Reality Labs, което произвежда VR очила и други продукти, отчете нетна загуба от 4 милиарда долара за периода.
По-рано този месец Apple представи своите очила за виртуална реалност Vision Pro, в първото си голямо представяне от почти десетилетие. Очилата на Apple, които ще бъдат пуснати в началото на следващата година в САЩ, ще бъдат на цена от 3499 долара. Което е значително по-висока цена, в сравнение с останалите очила на пазара. Тези на Meta се предлагат за 299.99 долара.