Facebook пуска опцията за купуване и продаване Marketplace
Функцията засега е достъпна в четири държави, без България

© ECONOMIC.BG / Facebook
Facebook се превърна в място, което свързва хората по света, а от известно време насам все повече се използва и като платформа за покупко-продажба. Тази дейност започна да се извършва в потребителските групи и с времето нарасна значително. Повече от 450 млн. души по света посещават такива групи ежемесечно, сочи статистиката на социалната мрежа.
За да помогне за още по-добра свързаност в тази посока, Facebook разработи опцията Marketplace. Секцията ще служи за по-лесно намиране на нови неща, които човек да си купи, или пък на хора, на които да продаде свои вещи. От компанията обещават, че ще продължат да развиват възможностите на новата функция, за да я превърнат в най-добрата такава, пише в блога на платформата.
Иконката за Marketplace трябва да се появи в мобилното приложение на Facebook.
Когато влезе в секцията, човек ще види снимки на предмети, публикувани от хора в близост до неговото местоположение. За да открие нещо конкретно, трябва да настрои търсенето, като може да филтрира резултатите според местоположение, категория и цена.
Когато се докосне изображението, ще се появят и повече подробности за предмета и продавача. Съществува опция за запаметяване, така че човек лесно да може да се върне към него по-късно.
Ако хареса предложението, потребителят може да изпрати съобщение от Marketplace директно до собственика и да му отправи оферта. В лична комуникация помежду си двамата могат да уточнят подробностите по покупко-продажбата. Facеbook обаче не подпомага процесите по плащане и доставка.
Публикуването на продукти за продажба става в няколко лесни стъпки:
- Заснемане на предмета
- Въвеждане на име, описание и цена.
- Потвърждаване на местоположение и избор на категория
- Публикуване
Засега функцията Marketplace е налична в четири държави – САЩ, Великобритания, Австралия и Нова Зеландия, за потребители над 18-годишна възраст. Опцията е достъпна за iOS и Android. Очаква се през идните месеци приложението да бъде на разположение в повече държави по света, включително за настолна версия на Facebook.