Facebook връща чата в основното си мобилно приложение
Услугата Messenger бе обособена като отделна от платформата преди седем години

© ECONOMIC.BG / Twenty20
Facebook въвежда опция за гласови и видео разговори в мобилната версия на своята водеща услуга за социални мрежи. Функциите са част от самостоятелното приложение Messenger, което компанията отдели от основната платформа през 2011 г. и окончателно премахна възможността за чат в нея през 2014 г. Това принуди потребителите да изтеглят отделна апликация, за да могат да изпращат и получават лични съобщения през мобилния си телефон.
Някои потребители, включително в САЩ и още няколко държави, ще могат да комуникират директно във Facebook от тази седмица. Новата функция е само тест, но има за цел да намали нуждата от прескачане между основното приложение на Facebook и чат услугата Messenger, обясни Конър Хейс, директор по управление на продукти в Messenger, пред Bloomberg.
Миналата година компанията тества опция за получаване на входящи съобщения от Messenger в приложението Facebook. Сегашният тест е част от усилията за интегриране на всички приложения и услуги на Facebook, така че потребителите в екосистемата – независимо дали използват Instagram, WhatsApp, Oculus или Portal – да могат да комуникират помежду си.
С течение на времето ще започнете да виждате доста повече от това“, каза Хейс. Той описва Messenger като „съединителна тъкан, за да могат хората да са заедно, когато са разделени, независимо коя услуга избират да използват“.