Fiat и Peugeot променят условията на сливането си, за да спестят пари
И двете компании правят компромиси в името на по-бързо и успешно сливане
Производителят на Peugeot, PSA Group, и Fiat Chrysler (FCA) са направили промени в условията на планираното сливане помежду им, за да спестят пари, а също така са засилили обещаното намаляване на разходите по време на пандемията, предава Reuters. Заедно двете компании, които избраха името Stellantis за новото си дружество, ще формират четвъртия по големина автомобилен производител в света на стойност 50 млрд. евро.
Според новите условия Fiat Chrysler ще плати на акционерите си по-малко средства от първоначално очакваното, намалявайки специалния дивидент до 2.9 млрд. евро от първоначалните 5.5 млрд. евро.
Френската PSA Group, под чиято шапка влизат Peugeot, Citroen и Opel и др., от своя страна ще отложи планираното отделяне на своя 46% дял в производителя на авточасти Faurecia, чиято пазарна капитализация вече е приблизително 5.9 млрд. евро. Делът на PSA във Faurecia ще бъде разпределен между всички акционери на обединената група.
Измененията запазват баланса на първоначалното споразумение за сливане“, съобщиха двете групи, добавяйки, че собствеността върху Stellantis все още ще бъде разделена на 50/50 между настоящите акционери на PSA и FCA.
Източник на Reuters обяснява, че целта на тези промени е да се засили балансовата структура на двете компании след кризата с COVID-19 и да се гарантира, че планът за сливане ще бъде приключен възможно най-скоро.
Двата автомобилни производители потвърдиха, че очакват да завършат процеса на сливане до края на първото тримесечие на 2021 година, като все още се изисква одобрение от Европейската комисия.