FlixBus отчете 63% ръст на превозите в България
Германската компания е обслужила общо 62 млн. пътници през 2019 г.
Над 62 млн. пътници е обслужила германската компания
FlixMobility през миналата година по целия свят. Това е 37% ръст спрямо 2018
г., съобщиха от лоу-кост фирмата за железопътни и автобусни превози. Все пак
оттам отчитат, че ръстът е с 3% по-малък от постигнатия през 2018 г., когато
увеличението на годишна база беше 40%.
На българския пазар обаче FlixBus отчита значителен ръст на превозените пътници - 63% през миналата година спрямо 2018 г., сочат още данните на глобалната компания. Освен София FlixBus вече обслужва и други градове на страната, като Велико Търново и Разград, а от 2019 г. – и Пловдив.
FlixBus обяви, че удвоява броя на държавите, достъпни за зелените автобуси от България, като добави нови връзки до Загреб, Любляна и Мюнхен. В основата на бизнес модела на FlixBus е сътрудничество с местни малки и средни предприятия. През 2019 г. българската компания „Детелина Дрита“ започна да работи съвместно с германския автобусен превозвач.
„Само за седем години успяхме да станем най-големият автобусен превозвач в света, с повече от 400 000 ежедневни връзки до хиляди дестинации“, заяви Андре Швамлен, основател и изпълнителен директор на FlixMobility. „Толкова съм горд, че успяхме да предложим достъпна и технологична мобилност на милиони хора, и то по устойчив начин, знаейки, че в повечето страни автобусът е най-благоприятният начин пътуване на дълги разстояния, без да се влияе негативно на климата. Чувстваме се невероятно добре да сме начело на развитие, което носи полза за хората и за планетата“, посочи Швамлен.
Технологичните иновации на FlixMobility продължиха чрез добавяне на функции като безхартийна регистрация, резервации от мобилното приложение, проследяване на автобусите в реално време и интеграция на маршрутите в Google Maps. През 2019 г. FlixBus беше сред първите компании, които започнаха да предлагат плащане на Apple Pay на своите местни потребители.