Forbes нареди българо-американската LucidLink сред най-добрите работодатели в САЩ
Основана през 2016 г. в Сан Франциско, нейният ключов R&D отдел се намира в София
Българо-американската софтуерна компания LucidLink влезе в класацията на Forbes „Най-добрите стартъп работодатели в Америка“ за 2024 година. Тазгодишният списък е петата подобна класация на медията, която тя изготвя съвместно със Statista. От 20 000 фирми 3000 се класираха за задълбочен анализ, а 500 попаднаха във финалната листа, която се изготвя от бизнес медията съвместно със Statista.
LucidLink разработва софтуер за бърза връзка и колаборация в облака. Тя е основана през 2016 г. от българина Георги Дочев и американеца Питър Томпсън. Двамата се запознават в DataCore Software. Докато работи там, българинът, главен член на инженерния екип, често се сблъсква с предизвикателства при достъпа до файлове на отдалечени и хибридни екипи. Той създава решение, което подпомага сътрудничеството в реално време и заедно с Томпсън се опитва да комерсиализира технологията.
Силата на една компания се крие в нейните хора“, коментира Томпсън по повод новината за класирането на компанията в листата на Forbes.
LucidLink има широко приложение в творческите индустрии, където сътрудничеството по големи файлове е проблем. Така днес може да се похвали с успешно проникване в областта на медиите и развлеченията, игрите, архитектурата, дизайна, рекламата и маркетинга.
Българските корени на LucidLink не се изчерпват само с участието в нея на Георги Дочев. Година след основаването си в Сан Франциско, компанията разкрива у нас R&D отдел, в който разработва и развива своята иновативна облачна услуга за колаборация между потребители, независимо къде по света се намират. По данни на Dev.bg служителите на компанията в глобален мащаб надхвърлят 100, а около 50 от тях са тези в софийския офис.
През ноември LucidLink обяви, че е набрала 75 млн. долара в кръг от серия С, воден от Brighton Park Capital с участието на Headline, Adobe Ventures и Baseline Ventures. С този транш общият размер на привлечените средства на LucidLink е около 100 млн. долара.
За мнозина анализатори изглежда любопитно как стартираща компания за съхранение на данни е успяла да набере такава сума за такъв период. Петкратният ръст на годишните периодични приходи през последните две години може би има нещо общо с това, пише TechCrunch в своя статия по повод финансирането от миналата година, с което LucidLink планира да ускори развитието на продуктите и инженерните си разработки, придобиването на клиенти и усилията за вертикално разширяване.