В подкрепа на малкия бизнес: Франция забрани мегаразпродажбите в супермаркетите
Големите френски търговски вериги вече не могат да предлагат отстъпки повече от 34% за някои стоки
Мегаразпродажбите на продукти, като шампоан, паста за зъби и тоалетна хартия, вече са забранени във Франция. Според нов закон, влязъл в сила на 1 март, големите супермаркети вече нямат право да правят отстъпки в цената на тези продукти повече от 34%.
Новият закон вече се прилага за всички хранителни продукти от март миналата година, припомня Euronews Business.
Защо се ограничават намаленията?
Френските законодатели твърдят, че малките и средни предприятия (МСП) не могат да се конкурират с мултинационалните компании като Carrefour и Lidl, когато става въпрос за намаляване на цените.
Малкият бизнес се оплакват от нелоялна конкуренция, създадена от системата и твърдят, че супермаркетите „убиват“ бизнеса им.
Въпреки че ограничението за отстъпките в супермаркетите вече се прилага за храни от март 2023 г., френските фермери се оплакват от начините, по които търговците на дребно избягват подобни правила.
Някои мултинационални търговци на дребно, опериращи във Франция, наистина са сформирали съюзи за търговия на дребно със своите европейски колеги, като техните търговски центрове са разположени извън френските граници, в страни, където законът все още е по-благоприятен за техните портфейли.
Как потребителите приемат новите промени?
Мнозина похвалиха скорошния закон за насърчаване на прозрачността на цените, позволявайки на клиентите да сравняват реалните цени на продуктите, когато пазаруват, вместо да получават фалшиво усещане за артикули на ниски цени, които само големите магазини могат да си позволят.
През следващите няколко месеца анализаторите на търговията на дребно ще разгледат внимателно как поведението на потребителите се адаптира към този нов закон, особено след като инфлацията намалява във Франция и ЕС, предизвиквайки известно чувство за нормалност да повлияе на навиците за харчене на домакинствата.