Големи авиокомпании в жестока битка с нискобюджетните
Air France се принуди да продаде своя дъщерна фирма
Авиопревозвачът Air France – KLM Group планира да започне преговори в следващите седмици с евентуален купувач на дъщерната фирма Servair. Това твърдят запознати, цитирани от Bloomberg.
Според информацията групата няма да продаде целия си бизнес за самолетен кетъринг. Servair е третата по големина компания в този бранш в света, като се изчислява на около 300 млн. евро.
По-голямата част от печалбата й идва от кетъринг, а останалата част – от почиствания на самолети, от ресторантите й на различни летища и от продажби в безмитни магазини.
Действията на Air France не са учудващи. Компанията търси различни възможности за орязване на разходите си, за да може да се бори със силните си конкуренти, като Emirates на пазара на полетите на дълги разстояния и Ryanair на пазара на по-близки дестинации.
Все повече самолетните лидери се насочват към дейности, извън техният основен бизнес. Delta Air Lines, например, през 2014 г. преподписа договора си с фирмата за самолетен кетъринг Gate Gourmet. Lufthansa пък разчита доста на своите системи за покупка на билети и за резервации.
В последно време на големите компании в Европа им става все по-трудно да се борят с конкуренцията на нискобюджетните авиолинии.