Големите модни къщи спират да наемат модели под 18 г.

С цел здравето и по-доброто благосъстояние на младежите

Големите модни къщи спират да наемат модели под 18 г.

Снимка: Pixabay

Gucci, Saint Laurent и Alexander McQueen са сред водещите модни марки, които се ангажират да работят само с модели на възраст над 18 години.

Млади мъже и жени под тази възраст вече няма да представляват марките, притежавани от френската луксозна група Kering от 2020 г. нататък, според председателя на компанията и главен изпълнителен директор Франсоа-Анри Пино. Новата насока ще се прилага както за модни ревюта, така и за фотосесии.

В прессъобщение Пино обясни, че този ход се стреми да вдъхнови другите в индустрията. Той каза: "Като глобална луксозна група, ние осъзнаваме влиянието, което се оказва върху по-младите поколения, по-специално от изображенията, произведени от нашите модни къщи. Надяваме се да създадем движение, което ще насърчи другите да го последват ".

Преди две години Kering и конкурентният конгломерат LVMH, който притежава марките Louis Vuitton, Fendi и Givenchy, наред с други марки, публикува харта за благосъстоянието на моделите, която определя минималната работна възраст на 16 години. 

Тя включва и насоки за опазване на здравето и благосъстоянието на моделите, включително обещание да се използват само модели с валидно медицинско свидетелство.

Тези промени бяха въведени един месец преди 14-годишният руски модел Влада Дзюба да се разболее и внезапно да умре по време на работа в Китай през октомври 2017 г. Трагичният епизод предизвика дебат относно непълнолетните модели и работната им среда.

Но новата политика, която ще влезе в сила за колекциите Есен-Зима 2020, цели да въведе и допълнителни мерки.

„Според нас физиологичната и психологическата зрялост на моделите на възраст над 18 години изглежда по-подходяща за ритъма и изискванията на тази професия,” каза Мари-Клер Даво, главен директор по устойчивостта и ръководител на международните институционални въпроси в Kering.

"Също така осъзнаваме елементът на ролевия модел, който изображенията, създадени от нашите къщи, могат да представляват за определени групи хора", допълват от компанията.
Коментари: 0