Google Chrome вгражда ad-blocker срещу досадни реклами през 2018 г.
Google цели да привлече повече потребители към браузъра Chrome
~ 2 мин.
Преди няколко седмици в пространството се появи нова, че Google планира да вгради ad-blocker в своя браузър Chrome. Това породи спекулации за целите на компанията, предвид че основна част от приходите ѝ се дължи именно на рекламите. Сега от Google хвърлиха повече светлина около плановете си и от информацията става ясно, че софтуерът ще блокира само зловредните и досадни реклами, а не платеното съдържание като цяло. Блокерът ще бъде внедрен в браузара като функция по подразбиране от следващата 2018 г.
Новата функция ще спести на потребителите на Google Chrome досадата от непрекъснато изскачащи реклами, докато сърфират в интернет. Блокерът ще филтрира съдържание, което се смята за „неприемливо“ от Coalition for Better Adss, към която се присъедини и Google. Коалицията, обединяваща комапании в областта на цифровите и дигитални компании, занимаващи се интерактивни реклами.
Кои са неприемливите реклами? Коалицията идентифицира четири вида реклами за настолни компютри и осем вида реклами за мобилни устройства, които са особено неприятни за потребителите. Става дума за видео реклами, които стартират автоматично със звук или рекламни заставки, които се появяват на екрана и не изчезват до края настроеното обратно броене например. С този ход Google дава заявка, че ще изчисти мрежата от подобен тип зловредно съдържание.
„Новите инструменти обаче няма да бъдат насочени към собствените сайтове на Google. Други издатели, на които гигантът продава рекламно място в рамките на „Google Display Network “ обаче вероятно ще трябва да премахнат съдържанието си“, казва Скот Спенсър, управляващ продуктовия мениджмънт на Google, пише Business Insider.
Предвид огромното влияние на Google, мнозина биха видели в този ход опит да стовари тежката си ръка върху сектора и да обслужи преди всичко собствените си цели. Спенсър обаче изтъква, че „онова, което е полезно за голямата част от дигиталната медийна идустрия, е полезно и за Google“.
Досадните реклами в онлайн пространството са причина потребителите да инсталират рекламни блокери. "Блокирането на рекламите е заплаха за тази екосистема", изтъква Спенсър и добавя, че по този начин се вреди на добрите издатели.
От Google се надяват, че внедряването на блокера в браузъра ще стимулира повече потребители да преминат към Chrome. От друга страна, колкото повече издатели подобрят съдържанието си, толкова по-малко хора ще инсталират допълнителни рекламни блокери.
Google вече има отношения с AdBlock Plus, като договорката помежду им целеше да предпази гиганта от блокирането на неговите реклами. По думите на Спенсър „нищо не се променя“ и споразумението ще продължи да важи и след внедряването на собствения блокиращ софтуер на Google.