Google Chrome вгражда инструмент за блокиране на реклами
Това може да доведе до сериозни последици за онлайн рекламната индустрия
~ 2 мин.
Един от най-популярните уеб браузъри Google Chrome вече ще може сам да блокира рекламите в интернет. От информация в Wall Street Journal става ясно, че технологичният гигант Google вече разработва такъв софтуер. Функцията ще е налична за всички версии на браузъра и ще се активира по подразбиране.
Подобен ход ще има сериозни последици за онлайн рекламната индустрия и за дигиталните медии, чийто бизнес модел се основава именно на рекламите, пише Business Insider. От друга страна, Google също разчита на приходи от реклами, което поставя въпроса дали компанията няма да разработи софтуера по такъв начин, че да се блокират единствено рекламите на конкурентите.
На пръв поглед решението на Google да разработи „ad blocker“ инструмент изглежда нелогично, тъй като всяко тримесечие гигантът генерира приходи от онлайн реклама в размер на милиарди долари. В тази връзка се предполага, че ходът е по-скоро стратегически и компанията цели потребителите да спрат да инсталират други блокиращи програми. По този начин Google ще успее да концентрира контрола върху рекламното съдържание в свои ръце. Като пример се посочва уеб браузъра Opera, който отдавна идва с предварително инсталиран „ad blocker” софтуер.
Според информацията програмата на Google ще е насочен към онова съдържание, което не съответства с одобрения списък на „Коалицията за по-добри реклами“. Това означава, че инструментът на Google Chrome ще блокира тъй наречените Pop-up прозорци и видеата, които се активират сами. Съдържанието, което отговаря на стандартите за по-добра реклама, разработени съвместно с Google, няма да бъде засегнато.
Тъй наречените „ad blockers” се използват от много потребители, които не желаят рекламите да нарушават ритъма им на сърфиране в мрежата. Статистиката сочи, че 25% от американските потребители са активирали такъв софтуер през 2016 г., като се очаква през 2018 г. делът им да достигне до 30 на сто. Това показват данните в проучване на компанията eMarketer.