Google и Facebook блокират рекламите на сайтове с фалшиви новини
Целта е да се ограничат печалбите на издателите, разпространяващи подвеждаща информация

Google и Facebook
предприемат сериозни мерки насочени срещу разпространението на фалшиви новини в
интернет, съобщи Reuters.
Уебсайтове, които предоставят подвеждащо съдържание, ще бъдат премахнати от рекламна платформа на Google AdSense. Facebook също обнови рекламните си политики, посочвайки, че забраната за измамно и подвеждащо съдържание се отнася за фалшиви новини.
Промяната идва след като Facebook, Google и Twitter бяха изправени пред остра обществена реакция заради ролята, която играха в президентските избори на САЩ. Те бяха упрекнати, че са позволили разпространението на фалшива и често злонамерена информация, която може да е подтикнала американците да гласуват за кандидата на републиканците Доналд Тръмп.
Въпросът предизвика ожесточен дебат, особено що се отнася до Facebook. През последните дни основателят и ръководител на социалната мрежа Марк Зукърбърг на 2 пъти отрече сайтът да е повлиял на изборите.
Действията на Facebook са ограничени до рекламните му политики и не засягат фалшивите новини от недостоверни източници, споделени от потребителите на техните стени.
„Не интегрираме, нито показваме реклами в приложения или сайтове със съдържание, което незаконно, заблуждаващо или включва фалшиви новини“, се казва в изявление на социалната мрежа. От компанията добавят, че ще продължат с проверките, за да се уверят, че принципът се спазва.
Google също няма да премахне напълно фалшивите новини или измами, които се появяват при използване на търсачката. Това се потвърди през последните дни, когато търсенето на финалните резултати на изборите за известно време отвеждаше потребителите до фалшивата новина, че Доналд Тръмп е спечелил народния вот. Гласовете все още се броят, като кандидатът на демократите Хилъри Клинтън има леко предимство.
Но най-голямата търсачка няма да разрешава реклами на подобни сайтове.
„Ще ограничим показването на реклами на страници, които дават погрешни сведения, цитират неправилно или прикриват информация за издателя, съдържанието на издателя или първоначалната цел на уеб собствеността“, заявиха от Google.
Целта на промяната е да се гарантира, че публикуващите в мрежата са легитимни и да се премахнат финансовите стимули, които се появяват, за да се завижва създаването на много фалшиви новини.
От компанията не уточниха как ще прилагат новата политика.