Google иска конкурентите да наддават за по-добри рекламни позиции в нейната търсачка
Компанията опитва да избегне нови финансови наказания от страна на ЕК

© ECONOMIC.BG / Pixabay
~ 1 мин.
В опит да се опази от по-нататъшни антитръстови глоби от страна на Европейския съюз (ЕС) технологичният гигант Google излезе с противоречиво предложение – да показва търговските услуги на конкурентните си сайтове при равни условия на принципа на търга. Стъпката идва, след като компанията бе обвинена, че толерира собствените си търговски услуги и тези за пазаруване за сметка на чуждите като Amazon и eBay.
За отправеното предложение са съобщили пред Reuters в понеделник четирима източници, запознати с въпроса, предава CNBC.
В своята същност то наподобява предложението на гиганта до Еврокомисията от преди три години, чието приемане не завърши с успех. Идеята е да се даде възможност на конкурентите да отправят оферта за място в някоя от търговските секции на Google за продуктови обяви, известни като Product Listing Ads.
Както и в предходното предложение обаче, най-популярната търсачка е запазила първите две места за своите собствени реклами.
Новото такова е било изпратено до ЕК на 29 август, след като в края на юни бе глобена с рекордните 2.4 млрд. евро заради това, че третира себе си и останалите играчи по различни правила. Тогава гигантът бе заплашен и от възможността за допълнителни санкции, ако не успее да разреши казуса и да спази изискванията на регулаторните органи в ЕС.