Heart Gallery създава различна емоция

Арт галерията е най-новото място за съвременно изкуство в София

Николай Николов:

Heart Gallery създава различна емоция

Снимка: Иван Ерменков

8486 ~ 3 мин. четене
Автор: Божидара Иванова

Николай Николов е собственик на галерията Heart Gallery, най-новото място за съвременно изкуство в София. 29-годишният млад предприемач е работил в САЩ девет години и се връща в България заради изкуството и желанието да създаде нещо различно. Economic.bg разговаря с него за модерното съвременно изкуство, посланията, които носи то, както и плановете му и амбициите за развитие на Heart Gallery.

Г-н Николов, каква е причината, която ви накара да се приберете в България и как се роди идеята за създаване на Heart Gallery?

Винаги съм имал влечение към изкуството, но чисто като хоби. Не се занимавам професионално с това. Върнах се в България, защото исках да направя нещо различно. Във времето, в което живеех в САЩ, комуникирах с артистите, чиито произведения красят галерията и реших, че в София може да се случи нещо много интересно, а именно да се отвори едно арт място с разчупена атмосфера. Галерията е изцяло съсредоточена към модерното изкуство. В нея има много цвят и тя зарежда с различна енергия.

Защо "Follow your Heart"?

Това е мотото, с което живея от две години насам. Човек трябва да прави неща, които настина го правят щастлив. Когато сърцето те води в някаква посока, трябва да го следваш. Понякога дори с цената на това разумът да се изключва, само за да бъдеш щастлив. "Follow your Heart" е начин на живот. "Follow your Heart" означава да знаеш, че утре не е сигурно, че ще те има. Не трябва да живееш нито в миналото си, нито в бъдещето си, а само в настоящия момент.

Вие не сте художник. Откъде се появи Вашият интерес към изкуството?

Винаги изкуството ми е било интересно. Аз уважавам и се прекланям пред хората, които в днешно време създават нещо. Много от младите хора, не само в България, но и в света, не оценяват изкуството и обичат да критикуват, без да осъзнават, че това е нещо, което остава във времето, в което човек се припознава и вижда себе си по един или друг начин.

Смятате ли, че достатъчно хора в България проявяват интерес към изкуството?

Не мога да кажа, но за месец и половина моята галерия се радва на огромен интерес. Много млади хора и хора от различни прослойки с различен образователен ценз влизат в галерията и остават очаровани. Този проект предизвика наистина интерес и мога да кажа, че от наблюденията ми, младите хора в България наистина проявяват интерес към изкуството.

Кои са художниците на картините? Разкажете ни малко повече за тях.

Художниците на картините са 27-годишният Джеймс Голдстийн и 24-годишният Броуди Питърсън от Ню Йорк. И двамата са завършили много престижен колеж в Ню Йорк – „Парсънс“. За тях изкуството е хоби, правят го за удоволствие, не е средство за препитание.

Как се осъществява логистиката от САЩ до София?

По никакъв начин логистиката не е проблем. Когато работиш с правилните хора, нещата се получават. Всеки от нас изпълнява уговорките си и спазва сроковете, които си поставяме. Това е най-добрата рецепта за правене на бизнес. 

Какво издават картините?

Картините са много цветни, емоционални и всеки човек ги вижда по различен начин. За мен картините излъчват абсолютно позитивни послания. Всеки посетител обаче ги асоциира по различен начин и вижда различно нещо в тях.

Какво е чувство, което искате да изпитват посетителите на галерията?

99% от посетителите на галерията се усмихват, когато влязат в нея. Усеща се една позитивна нагласа. Един проект не се подкрепя и не се движи само от пари, а от хората и техния интерес към него. Много съм щастлив, че успявам да предизвикам усмивка на лицата на гостите, които посещават галерията. 

Какви са Вашите амбиции за развитие? Планирате ли отваряне на нова галерия в близко бъдеще?

Моите амбиции за проекта са да разбия самото клише, че изкуството е само за хора с пари. Аз искам то да бъде достъпно. Бих отворил галерии на други места в България, или извън България, защото навън изкуството е по-добре оценено от гледна точка на това, че хората имат по-добра покупателна способност. Когато един българин взима средна заплата 1000 лв. е трудно да му продадеш картина за 500 лв., колкото и да я иска. А това всъщност е изключително ниска цена за качеството, което предлагаме. Идеята на проекта не е да ограбва хората, а да създаде уют и цвят в дома им.

Подкрепи Economic.bg