Искаме да създадем академия за квалифицирани специалисти в туризма
Вече 20 години инвестираме внимание и грижа към нашите клиенти и служители
Бояна и Ева Шарлопови:

© ECONOMIC.BG / Личен архив
Бояна Шарлопова и Ева Шарполова
Ева Шарлопова е изпълнителен директор на „Шарлопов Груп“. Учи в Швейцария и Австрия, след което се връща в България, за да се включи в семейния бизнес. Извървява целия път от най-ниските нива в йерархията до най-високата управленска позиция.
Бояна Шарлопова е член на борда на директорите на
„Шарлопов Груп“. Завършва „Микробиология и генетика“ в Пловдивския университет
и още в края на 1999 г. започва работа като микрибиолог в една от компаниите на
бранда („Роял Кейк“ АД). Занимава се активно с проектиране на интериорния
дизайн на хотелите на „Шарлопов Груп“.
Кои бизнеси обединява днес Шарлопов груп?
Е.Ш.: Шарлопов Груп е устойчиво развиващ се семеен бранд, който обединява компаниите, собственост на фамилия Шарлопов – компании с различна дейност (бижутерия, отдаване под наем на търговски и складови помещения, хотелиерски услуги), но обединени от обща идея за динамично развитие и вдъхновяващи идеи.
Ние създадохме първата частна хотелиерска верига в България през 1999 г. "Шарлопов Хотелс" е и първата българска хотелска верига, която разшири присъствието си в Европа с откриването през 2010 г. на СПА и Уелнес хотел "Палменвалд Шварцвалдхоф", във Фройденщат, Баден-Вюртемберг, Германия.
Б.Ш.: През годините на
развитие в наша основна цел се превърна утвърждаването на България като
целогодишна туристическа дестинация с нейните изключителни природни дадености,
климат, минерални води, културно-историческо наследство.
Какво отличава Шарлопов груп от конкуренцията?
Б.Ш.: Още от създаването
на първия ни хотел се стараем да осигурим на своите гости усещане за уют, за
семейна и топла атмосфера. За нас е наистина важно те да се чувстват спокойно и
комфортно, като в своя „дом далеч от дома“.
Е.Ш.: За нас успехите
никога не са били успокоение или оправдание да спираме на едно място. Напротив,
успехите и признанията, които получаваме, ни мотивират да продължаваме да се
развиваме и да инвестираме в подобрения, в по-високо качество, в
по-разнообразни услуги.
Б.Ш.: Създаваме всичките
си проекти с голям опит зад гърба си и професионализъм, но и с много любов.
Основната ни цел е една – щастливи и удовлетворени клиенти, които да се връщат
отново при нас.
Тази година празнуваме 20-годишния юбилей на компанията ни и се надяваме следващите 20 години да бъдат още по-успешни и вдъхновяващи.
Как бихте описали кредото на компанията?
Б.Ш.: Колкото и
клиширано да звучи, за нас клиентът е на първо място. Винаги сме били водени от
желанието да предлагаме на нашите гости най-високо качество на обслужване,
лично отношение и внимание. Позволявам си да цитирам думите на Махатма Ганди,
които идеално пасват на нашето виждане за това кое е ценното и важното в нашия
бизнес:
„Клиентът е най-важният посетител. Той не е зависим от нас – ние сме зависими от него. Той не прекъсва работата ни – той е нейната цел. Той не е натрапник за бизнеса ни, а част от него. Не ние му правим услуга като го обслужваме, а той прави услуга на нас като ни дава възможността да го обслужим.“
Каква е Вашата визия за бъдещето на компанията? Предвиждате ли нови проекти и инвестиции и подобрения в съществуващите?
Е.Ш.: „Шарлопов Груп“
вече е наложена и разпознаваема марка на българския пазар. Продуктите, които
предлагаме, години наред говорят сами за себе си. Пред нас стои задачата да
съхраняваме и надграждаме създаденото досега. Щастливи сме, че през през
последните 2 години успяхме да завършим два мащабни проекта по цялостното
реновиране на СПА хотел Девин и изграждането на съвсем нова хотелска част в
Парк хотел Пирин, гр. Сандански, което не беше лесно и отне доста време и
ресурси. Но мисля, че резултатите си заслужават.
Б.Ш.: От известно време
имаме една амбициозна идея, която се надяваме скоро да можем да реализираме.
Иска ни се да създадем „Шарлопов Академи“ – място за обучение и развитие, което
да създава висококвалифицирани специалисти в сферата на туризма. Това е нашият
начин да дадем своя принос към бранша, който има огромна нужда от добре обучени
професионалисти.
Кои са най-големите предизвикателства, с които се сблъсквате в бизнеса днес?
Е.Ш.: Една от големите
трудности, с които нерядко се налага да се справяме, е намирането на добре
обучени служители. Кадровият проблем в България, и по-конкретно в сферата на туризма,
е сериозен и продължава да се задълбочава, заради което не бива да се
подценява, а да се търсят конкретни решения.
Освен това, в основните на нашия бизнес винаги е стоял човешкият фактор. А както знаем, той е сложна, често непредвидима материя, съвкупност от различни емоции, ценности, идеи. За нас е важно служителите да се чувстват мотивирани и ангажирани с компанията, за да бъдат удовлетворени и достатъчно ефективни в работата си. Това е важно и за двете страни. В този смисъл се опитваме да инвестираме нужното внимание и грижа, с които да показваме на нашите служители, че са ценени и имаме нужда от тях.
Б.Ш.: Всяка компания е
лишена от смисъл без своите служители.
Предизвикателство е да успееш да изградиш и в последствие да съхраниш добре
работещ и сплотен екип, с който заедно да посрещате трудностите и успехите. Туристическите услуги непрекъснато се
развиват, което изисква от нас надграждане и безкомпромисно качество на
услугите, които предлагаме. Предизвикателствата са ежедневни, но пък те са
тези, които ни мотивират да се усъвършенстваме и да продължаваме напред.
Какво означава успехът за вас?
Б.Ш.:
Успехът не е нещо, за което
да мислиш всеки ден и да го превръщаш в самоцел. Той е логично следствие от труда, който полагаш, от работата, която вършиш с
ентусиазъм, удоволствие и отдаденост. За мен успех е да вървиш по
пътя на живота си, без да
губиш себе си и ценностите си.
E.Ш.: Успехът има различни измерения за
различните хора. За мен успехът се крие в това да намираш щастие в простичките неща, които правят деня ти
по-добър – събуждане с усмивка, удовлетвореност от завършен проект, нова идея,
справяне с ново предизвикателство. Не разбирам успехът като еднократно събитие
в живота ни. Успехът означава непрекъснато развитие и движение – поставяш си
цел, постигаш я и преминаваш към следващата.
По-лесно или по-трудно успяват жените в бизнеса и има ли значение пола?
Е.Ш.: В съвременния
бизнес половите стереотипи нямат място. Не
харесвам делението на жени и мъже в бизнеса. Да, жените и мъжете в бизнеса, и
не само, са различни като емоционалност, начин на мислене и вземане на решения,
начин на комуникация. Важно е, обаче, тези различия да се разбират и да се
използват рационално в различните ситуации.
Б.Ш.: Струва ми се, че една от грешките, които често
допускаме ние жените, е да се опитваме да подражаваме на мъжете, когато правим
бизнес. Това, освен, че е трудно, в повечето случаи е безполезно и не води до
желаните резултати. Убедена съм, че когато виждаш себе си като лидер, когато
знаеш накъде си тръгнал и когато оставаш верен на своите
принципи и идеи, фактът, че си жена, няма никакво значение. Мисля, че любовта
на жената е едно голямо предимство, което насочено и трансформирано в бизнес
начинание е горивото, от което има нужда всеки успешен бизнес.