Изкуствен интелект ще консултира клиентите на IKEА за интериорен дизайн
Шведският мебелен гигант залага на дистанционно обслужване, като създава и кол центрове
IKEA обучава служители в кол център да станат съветници по интериорен дизайн. Шведският мебелен гигант има за цел да предложи повече услуги за подобряване на дома и ръчни заявки на клиенти към бот с изкуствен интелект, наречен Billie, предава Reuters.
През април компанията разшири услугите си за интериорен дизайн в Обединеното кралство и Съединените щати, след по-ранни тестове в части от Европа, Австралия, Обединените арабски емирства и другаде. В Обединеното кралство клиентите плащат 25 паунда (31.44 долара) за 45 – 60 минути видео разговор и съвети за интериорен дизайн и списък с предложени продукти и могат да платят 125 паунда за три консултации за дизайн на работно пространство, етажен план и 3D визуализации.
Ingka Group, която управлява повечето магазини IKEA, казва, че е обучила 8500 служители в кол център като консултанти по интериорен дизайн от 2021 г. насам, докато Billie – стартирана същата година с име, вдъхновено от гамата библиотеки Billy на IKEA – е обработила 47% от запитванията на клиенти към кол центровете през последните две години.
Ние се ангажираме да засилим пригодността за заетост на колегите в Ingka, чрез учене през целия живот и развитие и преквалификация, и да ускорим създаването на нови работни места“, каза Улрика Бисерт, глобален мениджър за хора и култура в Ingka Group.
Запитан дали увеличеното използване на AI вероятно ще доведе до намаляване на броя на служителите в компанията, той каза: „Не виждаме това в момента.“
Продажбите по телефона или видео на продукти и услуги чрез дистанционния канал за интериорен дизайн на Ingka представляват 1.3 милиарда евро приходи през финансовата 2022 година за Ingka – 3.3% от общите. Ingka Group каза пред Reuters, че има за цел да увеличи този дял до 10% до 2028 г. като част от стремежа си да се хареса на бъдещите клиенти от поколение Z.
За сравнение, онлайн продажбите на продукти чрез уебсайта на IKEA, който е собственост на Ingka, възлизат на около 9.9 милиарда евро, или 25% от общите продажби през финансовата година за Ingka, приключваща на 31 август 2022 г.
Инвестицията в дигитални услуги, тъй като IKEA се впуска в експанзия от 2 милиарда евро в Съединените щати, е в съответствие с конкурента Wayfair, който миналия месец стартира Digital Design Studio – павилион в магазина, където купувачите могат да експериментират със стилове на обзавеждане и оформление в цифрово изобразяване на стая.
Не е изненадващо, че IKEA сега се фокусира върху виртуални канали за продажба – ако не друго, изненадата е, че е по-късно, отколкото можеше да бъде“, каза Джоселин Паули, технологичен адвокат и съръководител на екипа за търговия на дребно в Gowling WLG в Лондон.
Тези виртуални услуги изискват значителни инвестиции, каза тя, за да се гарантира, че цветовете, текстурите и размерите на артикулите са точно отразени и да се сведе до минимум възвръщаемостта.