Как да защитите личните си данни в телефона?
Потребителите осъзнават колко важна информация съдържат смартфоните, едва когато се случи най-лошото

Често по време на своята почивка потребителите не мислят постоянно за безопасността на смартфона си и данните, които се съхраняват в него. Личната информация в паметта на телефоните не е основен приоритет за много хора, но всъщност се оказва, че в смарт устройствата се крие голяма част от личния живот на всеки от нас: контакти, имейли, кореспонденции, снимки, бележки.
Затова важен въпрос за потребителите е как подобни важни данни да бъдат защитени от възможността да попаднат в грешни ръце. Понякога потребителят сам вреди на смартфоните си, например, когато случайно го намокри или го изгуби. В такива случаи цялата лична информация може да бъде "спасена", само когато се прави редовен backup.
Преди ерата на смартфоните, потенциалната кражба на телефон носеше по-малки последствия. Крадецът можеше да направи няколко обаждания или да изпрати съобщения преди операторът да деактивира SIM картата. Сега обаче голяма част от поверителната информация се съхранява в паметта на смартфоните.
Част от хората вярват, че тези данни са достатъчно добре защитени от PIN кодa или от шаблон за заключване. Често се оказва, че PIN-ът е комбинация от повтарящи се цифри или шаблонът е лесен за разпознаване – наподобяващ буквата L или U. По този начин чужд човек може лесно да достигне до снимки, професионални или лични имейли, достъп до Facebook профил или телефонни контакти.
Четецът за пръстови отпечатъци, който е приоритет в новите смартфони, е добро решение за защита, тъй като не само гарантира по-добрата защита на личните данни, но и прави процеса на отключване на смартфона по-лесен и изключително бърз, съветват от Huawei. Нужно е само леко докосване, за да може дисплеят да се отключи и телефонът е готов за работа.
Android операционната система в смартфоните предоставя още няколко услуги, които предпазват личната информация. Уебсайтът android.com/devicemanager предлага три възможности, които могат да помогнат за проследяването на смартфона и предпазването на информацията в него в случай на изгубване.
Първо – устройството ще бъде локализирано на картата, както и ще може да се позвъни на него. Ако системата не успее да открие телефона, потребителят може дистанционно да промени паролата, която заключва дисплея.
Също така, ако смартфонът съдържа информация, която не трябва да попада в чужди ръце, потребителят може да я изтрие от загубения или откраднатия смартфон. Досега подобен тип услуги бяха достъпни само за големи корпоративни клиенти, но вече някои компании позволяват и на индивидуалните потребители да се възползват от тях.
Потребителите осъзнават колко важна информация съдържат смартфоните, едва когато се случи най-лошото. Затова е важно устройствата да имат допълнителна защита на личните данни и да редуцират риска от загубването им.
В ерата на социалните медии и
мобилното банкиране безопасността става по-важна не само за бизнес клиентите, но
и за всеки от нас, дори и по време на лятната почивка