Как и за кого ще харчат пари милионерите тази Коледа
Пандемията донякъде повлия на възприятията на някои от тях

© ECONOMIC.BG / Twenty20
Мнозинството от милионерите (68%), анкетирани в проучването на CNBC Millionaire Survey, твърдят, че ще прекарат този празничен сезон по сходен начин като миналата година. Освен това повечето планират да похарчат под 2500 долара, което е значително по-малко от разходите им през 2019 г., т.е. преди избухването на пандемията.
По-малки суми
29% от анкетираните – най-многобройната група, споделяща едно мнение – казват, че ще похарча между 1000 и 2499 долара. Това е с един процентен пункт повече от 2020 г., но по-малкото 2019 г. През коледните празници преди COVID–19 техният дял е 34%.
Заявилите, че ще похарчат по-малки суми – между $0-$499 и $500-$999 – леко намаляват спрямо 2020 г., но все още са повече от регистрираните през 2019 г. Например, 26% от милионерите казаха, че ще похарчат между $0-$499 тази година, в сравнение с 27 % миналата година и 19% през 2019 г.
Процентът на хората, които са заявили, че планират да похарчат над 25 000 долара, се е увеличил с един процентен пункт в сравнение с миналата година до 4%. Това е двойно повече от 2019 г.
От друга страна, 68% от милионерите посочват, че ще харчат същото като миналата година, докато 12% казаха, че харчат по-малко, а 21% – повече.
Проблеми с доставки, инфлация и разходи
Проблемите с инфлацията и веригата на доставки затрудниха празничното пазаруване, като милионерите казват, че също усещат тази криза.
Повече от една четвърт (28%) от тях планират да подаряват повече карти за подаръци тази година и по-малко материални такива именно заради възможни липси и смущения във веригата на доставки. 33% пък са подходили превантивно и са предприели празничното си пазаруване по-рано.
7% от анкетираните признаха, че ще дават по-малко подаръци тази година поради инфлацията. Една пета пък планират да увеличат благотворителните си вноски тази година.
За кого харчат богатите
Може би не е изненадващо, че възрастта на милионера драстично влияе върху това за кого той планира да похарчи най-много през този празничен сезон.
32% сред представителите от милениал поколението (т.е. родените след 80-те години на 20 в. докъм началото на 21 в.) казаха, че биха похарчили най-много за децата си, 26% казаха, че биха похарчили най-много за съпруга си, а 19% – за себе си.
За сравнение, 27% от милионерите от бейби бум поколението (т.е. родените след Втората световна война – между 1946-1964 г.) казаха, че биха похарчили най-много за внуците си, 24% за децата си, 24% за съпруга и едва 3% за себе си.