Как тарифите на Тръмп ще помогнат на туризма в Европа?
Не само туристите отменят пътуванията си. Скорошно проучване на Corporate Traveller/YouGov разкрива, че 40% от канадските малки и средни предприятия вече са намалили бизнес пътувания до САЩ

© ECONOMIC.BG / Depositphotos
Заплахите на Тръмп от допълнителни тарифи и икономическата несигурност карат канадците да се откажат от посещение на САЩ и да се отправят към Европа. Американците също планират да направят същото. В същото време американци, живеещи в Европа казват, че ще избягват своята „токсична и скъпа родина“ тази година.
Тъй като многобройните промени в политиката на новия президент на САЩ не спират да бъдат критикувани, Euronews Travel разглежда какво въздействие могат да окажат те върху пътуванията.
Крейг Зауерс, американец, живеещ в Тбилиси, Грузия казва:
Със сигурност не планирам скоро да се връщам в САЩ. Промяната на някои правила е едно, но информационният натиск е съвсем различно нещо. Америка се превърна в изключително скъпа и токсична дестинация“.
Друг американец, живеещ в Мадрид, който ежегодно посещава родината си, смята да го направи и тази година въпреки всичко. Все пак Джаред Бацел твърди, че никога преди не е виждал Америка в такова положение.
Защо канадците отменят пътуването си до САЩ?
След като администрацията на Тръмп заплаши Канада със сериозни мита през първите няколко дни след встъпването си на власт, премиерът Джъстин Трюдо призова гражданите да „изберат Канада“.
„Може да означава да промените плановете си за лятна ваканция, за да останете тук, в Канада и да изследвате многото национални и провинциални паркове, исторически обекти и туристически дестинации, които нашата велика страна може да предложи“, каза Трюдо.
Flight Center Travel Group е сред агенциите, които потвърждават за отказ на канадците от ваканциите си в Америка.
Една от нашите дългогодишни клиенти отмени пътуване до Аризона през уикенда и сега планира да доведе семейството си в Португалия вместо това“, потвърди туристическата компания.
Не само туристите отменят пътуванията си. Скорошно проучване на Corporate Traveller/YouGov разкрива, че 40% от канадските малки и средни предприятия вече са намалили бизнес пътувания до САЩ. Съобщава се, че американските митнически опашки на големите канадски летища вече са много по-малки.
Според Американската туристическа асоциация (USTA), канадците са най-големият източник на международни посетители в Съединените щати. Сред любимите им дестинации са Флорида, Калифорния, Невада, Ню Йорк и Тексас. През 2024 г. 20.4 милиона канадци са посетили САЩ, като са похарчили 20.5 милиарда долара (19.60 милиарда евро).
В първите няколко дни на власт новата администрация на САЩ въведе 10-процентен данък върху всички продукти от Китай и също така предложи въвеждане на мита върху продукти от Канада и Мексико.
Независимо дали тарифите ще се увеличат или не, канадците казват, че ще продължат да отменят пътуванията си. Air Canada планира да намали пътуванията си до Флорида, Лас Вегас и Аризона от март.
По-малко туристи на Хавай през 2025 г.
Въпреки че Хаваите са популярна ваканционна дестинация с различна културна идентичност от континентална Америка, архипелагът разчита на щатския долар и затова се опасява от по-малко посетители поради тарифни заплахи, наложени върху чуждестранния внос.
Пътуванията на WestJet, местна авиокомпания, която лети от САЩ до всички големи Хавайски острови, е намаляло с 25 процента през последните седмици, според местната медия Khon2.
Местните, които основно разчитата на туризма, са започнали кампания по приканване на туристите да не отменят пътуванията си. Дали молбите на жителите на острова да подкрепят жизненоважната туристическа индустрия на Хаваите са чути, времето тепърва ще покаже.