Катрина Лейк - на 35 г., с бизнес за $3 млрд.
Тя се превърна в ролеви модел за много жени, съчетавайки майчинството и онлайн бизнеса

© ECONOMIC.BG / Stitch Fix
~ 2 мин.
Основателят на Stitch Fix Катрина Лейк е един от най-богатите жени предприемачи в САЩ. 35-годишната дама управлява собствен бизнес за 3 млрд. долара.
До съвсем скоро обаче тя изобщо не си се представяла в ролята на главен изпълнителен директор.
Лейк се записва в програма за подготовка преди медицинско образование в Станфорд. Тогава искала да следва стъпките на баща си и да стане лекар. Но сърцето й не било в медицината. Младата жена била привлечена по-скоро от света на икономиката. Работи в бизнес консултантска фирма и в компания за рисков капитал, преди да завърши магистърска степен по предприемачество в Harvard Business School.
Докато учи в Харвард й идва идеята за Stitch Fix. Като част от студентски проект, Лейк трябвало да направи онлайн услуга за консултации за жени, които нямат лесен достъп до множество модни брандове и време за пазаруване. Така тя решава да представи бизнес концепция за онлайн персонализирана услуга за шопинг, която използва алгоритми и препоръки от стилисти, за да подбере дрехи и аксесоари за клиентките, така че да отговарят на техния стил, размер и предпочитания.
Stitch Fix стартира през 2011 г. Компанията нараства бързо до 2,7 милиона клиенти и повече от 1 млрд. долара приходи.
Но пътят към успеха не е лесен.
За Лейк е трудно да набере финансиране в свят, където преобладават мъже инвеститори. Особено когато става дума за услуга, насочена изцяло към жени.
"Беше много трудно да убедим инвеститорите, че жените имат нужда и искат подобна услуга", разказва тя пред Си Ен Ен.
Първичното публично предлагане на компанията също е сериозно предизвикателство.
Само няколко дни преди дебюта на Stitch Fix на фондовата борса през ноември миналата година, компанията е принудена да намали размера на офертата си от 18 до 20 долара за акция. Търговията с акциите отваря на цена от 16,90 долара, но до края на първия ден пада до 15,15 долара.
Но в деня на първичното публично предлагане се случва и нещо хубаво - снимката на Лейк, която държи в ръце своя 14-месечен син, докато дава старта на търговията с ценни книжа, става хит в социалните мрежи и младата жена се превръща в ролеви модел за жените и майките, които искат да пробият на стартъп сцената.
Stitch Fix успява да впечатли и Уолстрийт с дебюта си на Nasdaq. Акциите на компанията нарастват повече от два пъти от старта - до почти $30 на акция, тъй като клиентската база, продажбите и печалбите продължават да нарастват. Сегашната пазарна оценка на компанията е близо 3 млрд. долара.
До съвсем скоро обаче тя изобщо не си се представяла в ролята на главен изпълнителен директор.
Лейк се записва в програма за подготовка преди медицинско образование в Станфорд. Тогава искала да следва стъпките на баща си и да стане лекар. Но сърцето й не било в медицината. Младата жена била привлечена по-скоро от света на икономиката. Работи в бизнес консултантска фирма и в компания за рисков капитал, преди да завърши магистърска степен по предприемачество в Harvard Business School.
Докато учи в Харвард й идва идеята за Stitch Fix. Като част от студентски проект, Лейк трябвало да направи онлайн услуга за консултации за жени, които нямат лесен достъп до множество модни брандове и време за пазаруване. Така тя решава да представи бизнес концепция за онлайн персонализирана услуга за шопинг, която използва алгоритми и препоръки от стилисти, за да подбере дрехи и аксесоари за клиентките, така че да отговарят на техния стил, размер и предпочитания.
Stitch Fix стартира през 2011 г. Компанията нараства бързо до 2,7 милиона клиенти и повече от 1 млрд. долара приходи.
Но пътят към успеха не е лесен.
За Лейк е трудно да набере финансиране в свят, където преобладават мъже инвеститори. Особено когато става дума за услуга, насочена изцяло към жени.
"Беше много трудно да убедим инвеститорите, че жените имат нужда и искат подобна услуга", разказва тя пред Си Ен Ен.
Първичното публично предлагане на компанията също е сериозно предизвикателство.
Само няколко дни преди дебюта на Stitch Fix на фондовата борса през ноември миналата година, компанията е принудена да намали размера на офертата си от 18 до 20 долара за акция. Търговията с акциите отваря на цена от 16,90 долара, но до края на първия ден пада до 15,15 долара.
Но в деня на първичното публично предлагане се случва и нещо хубаво - снимката на Лейк, която държи в ръце своя 14-месечен син, докато дава старта на търговията с ценни книжа, става хит в социалните мрежи и младата жена се превръща в ролеви модел за жените и майките, които искат да пробият на стартъп сцената.
Stitch Fix успява да впечатли и Уолстрийт с дебюта си на Nasdaq. Акциите на компанията нарастват повече от два пъти от старта - до почти $30 на акция, тъй като клиентската база, продажбите и печалбите продължават да нарастват. Сегашната пазарна оценка на компанията е близо 3 млрд. долара.
Компанията разширява дейността си, като вече предлага мъжки дрехи и дрехи в големи размери. Наскоро представя и детската си колекция - съвсем естествено продължение, според Лейк, която вече очаква второто си дете.