Китай явно няма да спаси продажбите на Adidas
Компанията очаква продължаващ спад на фона на втората вълна на пандемията

© ECONOMIC.BG / Pixabay
Гигантът за спортни облекла Adidas очаква продажбите му през последното тримесечие на 2020 г. да се понижат въпреки прогнозата за връщане към растеж в Китай, предава Reuters.
От компанията заявиха, че продажбите през третото тримесечие са се свили до 5.964 милиарда евро, докато оперативната печалба е спаднала с 12% до 794 милиона евро.
Новата вълна на пандемията вдъхва несигурност и от Adidas очакват подобни нива на спад в приходите си и през четвъртото тримесечие. Засега над 90% от магазините на бранда остават отворени.
„Докато в началото на тримесечието поехме към растеж, влошаването на пандемията в много региони по света отново изисква нашето търпение и подкрепа“, заяви главният изпълнителен директор Каспер Рорстед.
Продажбите на бранда Reebok са се свили със 7%. По-рано излезе информация, че Adidas обмисля продажбата му, но сега от компанията отказаха да коментират слуховете.
Междувременно в Китай спортният гигант очаква да се върне към предишните си нива на растеж, като прогнозира оперативна печалба за четвъртото тримесечие между 100 милиона и 200 милиона евро. В Европа продажбите на компанията са нараснали с 4% през третото тримесечие, но са спаднали с 1% в Северна Америка и с 5% в китайския регион. От друга страна обаче приходите от електронна търговия са скочили с 5%.
Въпреки някой тревожни данни главният изпълнителен директор на Adidas Каспер Рорстед коментира, че компанията трябва да се възползва от новите възможности, които ѝ се откриват в онлайн търговията.
За сравнение конкурентът Puma отчете голям скок в продажбите през третото тримесечие в Америка и Европа. Това се случи, след като магазините на компанията успяха да отворят веднага след блокадите, а онлайн продажбите им бяха шокиращо високи през пандемията.