Китайското поделение на Amazon в преговори за сливане с местен онлайн търговец
Американската компания трудно се справя с конкуренцията на китайския пазар

© ECONOMIC.BG / Pixabay
~ 2 мин.
Китайското съвместно предприятие на Amazon.com Inc е в преговори за сливане с местната компания за електронна търговия Kaola, която продава вносни продукти в азиатската страна, съобщи във вторник бизнес списание Caijing, цитирано от Ройтерс.
Каола, собственост на търгуваната на Nasdaq компания NetEase Inc, продава дрехи, домакински уреди и други продукти и е най-големият сред китайските сайтове за пазаруване, които се фокусират върху вносните стоки, следван от Tmall Global и JD Worldwide, според данни на консултантска агенция iiMedia.
Тя купува стоки директно от чуждестранни производители и през миналата година е внесла повече от 5000 марки от 80 страни.
Amazon заяви пред Ройтерс, че не коментира пазарни спекулации. NetEase отказа да коментира.
Акциите на NetEase нараснаха с 3.5% до 235.50 долара в началото на търговията в Ню Йорк.
Докато печалбите и продажбите на Amazon нарастват силно, тя изпомпва милиарди долари в развиващите се пазари, включително Индия и Китай, с надеждата да генерират бъдещи печалби. Международната оперативна загуба се понижава до 642 млн. долара през четвъртото тримесечие спрямо 919 млн. долара година по-рано.
Електронната търговия е по-привлекателна в Китай, отколкото на други пазари, отчасти защото китайските потребители казват, че купуват онлайн продукти за по-голямо удобство, независимо от цената, според доклад на Boston Consulting Group.
Но дейността в Китай, особено по време на нарастващото напрежение в търговията между Пекин и Вашингтон, е сложно за американските технологични компании.
Uber продаде операциите си в Китай на по-големия си местен съперник Didi Chuxing през 2016 г., след двугодишна битка. Google, която напусна Китай през 2010 г., търси начини за повторно навлизане на пазара, където много от продуктите й са блокирани от регулаторите.
Каола, собственост на търгуваната на Nasdaq компания NetEase Inc, продава дрехи, домакински уреди и други продукти и е най-големият сред китайските сайтове за пазаруване, които се фокусират върху вносните стоки, следван от Tmall Global и JD Worldwide, според данни на консултантска агенция iiMedia.
Тя купува стоки директно от чуждестранни производители и през миналата година е внесла повече от 5000 марки от 80 страни.
Amazon заяви пред Ройтерс, че не коментира пазарни спекулации. NetEase отказа да коментира.
Акциите на NetEase нараснаха с 3.5% до 235.50 долара в началото на търговията в Ню Йорк.
Докато печалбите и продажбите на Amazon нарастват силно, тя изпомпва милиарди долари в развиващите се пазари, включително Индия и Китай, с надеждата да генерират бъдещи печалби. Международната оперативна загуба се понижава до 642 млн. долара през четвъртото тримесечие спрямо 919 млн. долара година по-рано.
Електронната търговия е по-привлекателна в Китай, отколкото на други пазари, отчасти защото китайските потребители казват, че купуват онлайн продукти за по-голямо удобство, независимо от цената, според доклад на Boston Consulting Group.
Но дейността в Китай, особено по време на нарастващото напрежение в търговията между Пекин и Вашингтон, е сложно за американските технологични компании.
Uber продаде операциите си в Китай на по-големия си местен съперник Didi Chuxing през 2016 г., след двугодишна битка. Google, която напусна Китай през 2010 г., търси начини за повторно навлизане на пазара, където много от продуктите й са блокирани от регулаторите.
Към средата на 2018 г. китайската Alibaba Group Holding ръководи пазара за електронна търговия във втората по големина икономика в света с дял от 58,2%, следвана от местния конкурент JD.com. Amazon е далеч зад тях на седмо място с по-малко от 1% пазарен дял, според eMarketer.