Кметицата на Париж иска да направи целия градски транспорт безплатен заради смога
Според критици на идеята обаче това ще натовари данъкоплатците с разходите за транспорт

© ECONOMIC.BG / Pixabay
~ 2 мин.
Кметът на Париж Ан Идалго иска да направи безплатен целия обществен транспорт в столицата, с цел да намали замърсяването на въздуха, пише "Индипендънт".
Тя коментира пред френския всекидневник "Лез Еко", че много от големите градове в света се опитват да развият чиста мобилност и да повишат качеството на въздуха, като намалят броя на автомобилите по пътищата. "Подобна цел би изисквала по-привлекателен обществен транспорт", каза тя.
"За да подобрим обществения транспорт, не само трябва да го направим по-обширен, по-редовен и по-удобен, но и да преосмислим системата за таксуване", каза тя в изявление.
Ръководителят на регионалния транспортен орган обаче заяви, че такова решение ще се отрази на данъкоплатците.
Валери Пекрес, консервативен политик и ръководител на района на Ил дьо Франс в Париж, отхвърли предложението на Идалго. Пекрес, която е президент на транспортен орган в областта, IDFM, заяви, че ако пътниците не плащат, данъкоплатците ще трябва да плащат вместо тях. "Днес нашият приоритет е да модернизираме транспорта. Продажбите на билети носят 3 млрд. евро годишно ... ние се нуждаем от тези пари ", каза г-жа Пекрес пред Radio Classique.
Пекрес, която се очаква да се кандидатира заедно с Идалго за кметския пост на изборите през 2020 г., каза, че би било несправедливо да се направи безплатен транспорта за парижани, но не и за хората, живеещи в предградията.
Идалго обяви, че предложението ѝ ще обхване само 2.2 милиона жители на Париж или всичките 12 милиона, живеещи в града и Ил дьо Франс.
Проучване на Евростат от 2015 г. показва, че Париж вече има едно от най-високите нива на използване на обществения транспорт в Европа, като повече от 60% от хората използват метрото, автобусите и влаковата система. В същото време малко над 25% от хората заявяват, че използват колата си, за да пътуват.
Идалго се позова на германските планове за безплатен обществен транспорт и каза, че някои европейски градове вече имат такава политика, например столицата на Естония - Талин.
Германското правителство обмисля плановете за безплатен обществен транспорт в градовете, страдащи от проблеми с качеството на въздуха. То планира да тества мярката в пет града, включително Бон и Есен.
Няколко по-малки френски града вече предоставят безплатни автобуси.
Кметът Идалго предприе редица мерки за намаляване на замърсяването на града, включително превръщането на алеите по река Сена в обществени паркове и изграждане на повече велосипедни алеи.
До 2020 г. Париж планира да забрани всички бензинови и дизелови автомобили в центъра на града.
През последните години Париж наложи ограничения за шофиране в центъра, според четни и нечетни номера на шофьорските книжки, с цел да намали автомобилите, когато замърсяването е на високи нива.
Тя коментира пред френския всекидневник "Лез Еко", че много от големите градове в света се опитват да развият чиста мобилност и да повишат качеството на въздуха, като намалят броя на автомобилите по пътищата. "Подобна цел би изисквала по-привлекателен обществен транспорт", каза тя.
"За да подобрим обществения транспорт, не само трябва да го направим по-обширен, по-редовен и по-удобен, но и да преосмислим системата за таксуване", каза тя в изявление.
Ръководителят на регионалния транспортен орган обаче заяви, че такова решение ще се отрази на данъкоплатците.
Валери Пекрес, консервативен политик и ръководител на района на Ил дьо Франс в Париж, отхвърли предложението на Идалго. Пекрес, която е президент на транспортен орган в областта, IDFM, заяви, че ако пътниците не плащат, данъкоплатците ще трябва да плащат вместо тях. "Днес нашият приоритет е да модернизираме транспорта. Продажбите на билети носят 3 млрд. евро годишно ... ние се нуждаем от тези пари ", каза г-жа Пекрес пред Radio Classique.
Пекрес, която се очаква да се кандидатира заедно с Идалго за кметския пост на изборите през 2020 г., каза, че би било несправедливо да се направи безплатен транспорта за парижани, но не и за хората, живеещи в предградията.
Идалго обяви, че предложението ѝ ще обхване само 2.2 милиона жители на Париж или всичките 12 милиона, живеещи в града и Ил дьо Франс.
Проучване на Евростат от 2015 г. показва, че Париж вече има едно от най-високите нива на използване на обществения транспорт в Европа, като повече от 60% от хората използват метрото, автобусите и влаковата система. В същото време малко над 25% от хората заявяват, че използват колата си, за да пътуват.
Идалго се позова на германските планове за безплатен обществен транспорт и каза, че някои европейски градове вече имат такава политика, например столицата на Естония - Талин.
Германското правителство обмисля плановете за безплатен обществен транспорт в градовете, страдащи от проблеми с качеството на въздуха. То планира да тества мярката в пет града, включително Бон и Есен.
Няколко по-малки френски града вече предоставят безплатни автобуси.
Кметът Идалго предприе редица мерки за намаляване на замърсяването на града, включително превръщането на алеите по река Сена в обществени паркове и изграждане на повече велосипедни алеи.
До 2020 г. Париж планира да забрани всички бензинови и дизелови автомобили в центъра на града.
През последните години Париж наложи ограничения за шофиране в центъра, според четни и нечетни номера на шофьорските книжки, с цел да намали автомобилите, когато замърсяването е на високи нива.