Коронавирусът смаза продажбите на коли в Китай
Наблюдава се 79% срив през февруари – най-големият месечен спад досега

~ 2 мин.
Продажбите на автомобили в Китай са се сринали със 79% през февруари, отбелязвайки най-големия месечен спад в историята с едва 310 000 пласирани коли на вътрешния пазар. Негативната статистика идва вследствие на ударите от коронавируса, отбелязва Reuters.
Това е 20-и пореден месец на понижения, се казва в доклад на Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM). „Продажбите на автомобили в Китай за февруари се върнаха на нива, невиждани от 2005 г.“, заяви Чен Шихуа, висш служител на асоциацията.
Продажбите на нови енергийни превозни средства, които включват акумулаторни електрически автомобили, се свиват вече осми пореден месец. Те вероятно ще спаднат с повече от 10% през първата половина на тази година, а ако епидемията ефективно се съдържа в Китай преди април, спадът може да бъде около 5% за цялата година, коментира по-рано служител на CAAM пред Reuters.
В провинция Хубей, откъдето тръгна огнището на коронавируса, е основен център за производство на автомобили, отговорен за почти 10% от продукцията в Китай. Dongfeng Motor Group и неговите партньори Honda Motor, Renault SA и Peugeot SA вече обявиха, че отлагат рестартирането на производството.
Плановете за производство и доставка на Tesla в Шанхай също бяха нарушени.
Въпреки това, след като властите в Ухан в сряда премахнаха ограничения за ограничен брой ключови индустрии в града и позволиха на някои хора да се върнат на работа, Honda възобнови ограничено производство в автомобилния завод в града.
Nissan Motor също заяви, че планира частично да възобнови производството в Сианянг, друг град в Хубей, както и завода си в Шенджоу, Хенан.
Продажбите на автомобили в цялата индустрия се понижиха с 8.2% през миналата година, притиснати от новите стандарти за емисии при свиваща се икономика и търговско напрежение със САЩ.