КЗК глоби store.bg за заблуждаваща реклама

Производството пред Комисията е образувано по искане на ozone.bg

КЗК глоби store.bg за заблуждаваща реклама
4199 ~ 1 мин. четене

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) санкционира „Сторе“ ЕООД (онлайн магазинът за продажби на дребно store.bg) с 38 350 лв. заради извършено нарушение заблуждаваща реклама. Сумата се равнява на 1% от нетните приходи от продажби на дружеството за предходната финансова 2015 г.

Производството пред КЗК е образувано по искане на „Озон Ентъртейнмънт” ООД (ozone.bg), като в хода на проучването е установено, че в периода от 10.06.2016 г. до 09.09.2016 г. на Фейсбук страницата на „Сторе“ ЕООД се съдържа следната рекламна публикация: „Пощенска кутия за мръсни приказки“ може да бъде закупен само в store.bg“. Оказва се, че твърдение е невярно, тъй като посочената книга се предлага и от други търговци и на никого не са предоставяни ексклузивни права за разпространението й.

Комисията приема рекламното послание за заблуждаващо, тъй като е от естество да подведе лицата, до които достига, и да повлияе на икономическото им поведение във вреда на останалите конкуренти. Продуктите, които предлагат двете дружества, в голяма степен се покриват като вид, а в конкретния случай продуктът е един и същ, на един географски пазар.

„Сторе“ ЕООД осъществява онлайн търговия на дребно на книги, учебници, електроника, козметика, играчки, стоки за бита и други нехранителни стоки в България от 2005 г. насам.

Подкрепи Economic.bg