Lavazza придобива бизнеса с кафе на американската Mars
По информация на Reuters сделката е на стойност 650 млн. долара, като включва и дълг
Италианската семейна кафе-компания Lavazza придобива бизнеса с кафе на американската фирма Mars. Сделката включва кафе системите на Flavia и Klix, водещи брандове в сегментите Кафе услуги в офиса и вендинг автомати. По информация на Reuters сделката е на стойност 650 млн. долара като включва и дълг.
Споразумението се очаква да бъде приключено до края на 2018 г., след като премине необходимите процедури и регулаторни одобрения.
В съответствие със стратегията си за консолидация на международно ниво, Lavazza ще придобие кафе бизнеса на Mars в Северна Америка, Германия, Обединеното кралство, Франция, Канада и Япония, включително свързаните с него системи и производствени мощности в Обединеното кралство и САЩ. Придобиването включва бизнеса на Flavia, която предлага кафе машини за офиса и бизнеса на Klix, която е марка вендинг автомати за напитки. Двата бизнеса разполагат с голям машинен парк, разпространен на техните пазари на дейност, както и широко портфолио от кафе и други топли напитки, продавани като собствени марки (например Alterra) и чрез лицензирани марки.
Компаниите, участващи в придобиването, са генерирали оборот от близо 350 милиона щатски долара през 2017 г. и имат работна сила от около 900 души.
„Това придобиване се вписва идеално в нашата международна стратегия за разширяване, целите за укрепване на ключови пазари, както и желанието за по-близка връзка с крайните потребители. Наистина, това сливане усилва позицията на Групата Lavazza в сегментите „Кафе услуги в офиса“ и „Вендинг“, които дават добра възможност за растеж и развитие“ каза Антонио Баравалле, изпълнителен директор на Групата Lavazza.
„Напитките на Mars дълги години бяха важна част от нашия бизнес и тъй като винаги е трудно да се сбогуваш, особено с едни невероятни брандове, ценни съдружници и приятели, вярваме, че сега е точният момент за промяна. Ние сме уверени, че това решение ще осигури по-добър дългосрочен успех на бизнеса ни с напитки, ставайки част от Lavazza – компания, която споделя нашите ценности и специално отношение към напитките и която ще позволи на бизнеса и неговите сътрудници да преуспяват“, каза Грант Рейд, изпълнителен директор на Mars.
Lavazza планира да продължи придобиването на бизнеси, като целта е да засили покритието на всички сегменти на пазара за кафе, фокусирайки се върху пазарната ниша „Кафе навън“ с оглед директно взаимодействие с потребителите. Сред предишните придобивания на бранда са компаниите Carte Noire и ESP във Франция, Merrild в Дания, Kicking Horse Coffee в Канада, NIMS в Италия и Blue Pod Coffee в Австралия.
По сключването на споразумението между двете компании, Lavazza е консултирана от американската инвестиционна банка и финансова компания J.P. Morgan, международната правна компания Cleary Gottlieb Steen & Hamilton, одиторската компания PwC и консултантската компания The Boston Consulting Group. В същото време, Mars, Incorporated е консултирана от американската инвестиционна банка BofA Merrill Lynch, Freshfields Bruckhaus Deringer LLP, KPMG LLP and Rabo Securities USA.
Lavazza, основана през 1895 г. от Луиджи Лаваца в северния италиански град Торино, е лидер на пазара в Италия и е частна собственост на семейството.