McDonald's продава 80% от бизнеса си в Китай
Верига от ресторанти за бързо хранене променя своята бизнес структура в някои региони

Веригата за бързо хранене McDonald's продава подразделението си в Китай и Хонконг на инвестиционните фондове Citic и Carlyle Group. Сделката се оценява на 2.8 млрд. долара като Citic ще получи 52% дял в бизнеса, а Carlyle – 28%, McDonald's запазва своя 20% дял. Според условията на покупателите се предоставя франчайз за развитие на ресторантите McDonald's в страната за срок от 20 години.
Бордът на директорите ще включва представители на Citic, Carlyle и McDonald's. Най-голямата в света верига от ресторанти за бързо хранене променя своята бизнес структура в някои региони, включително Китай, Южна Корея и Югоизточна Азия, в опит да рационализира глобални операции.
В Китай броят на ресторантите McDonald's е около 2200. Преди официалната сделка The Wall Street Journal съобщи, позовавайки се на източници, че Citic и Carlyle възнамеряват да отворят допълнително около 1300 ресторанта McDonald's в Китай и Хонг Конг. Те също така планират да развиват дейността на веригата не само в основните градове на Китай, включително Пекин, Шанхай и Гуанджоу, но също така и в по-малките градове.
McDonald's работи в Китай от началото на 90-те години. През последните години американската компания е изправена пред значително увеличаване на конкуренцията на пазара в Китай. В страната тя се нарежда на второ място сред западните вериги за бързо хранене след Yum! Brands. Конкуренция на McDonald's е и тайванската мрежа ресторанти Dicos, а също и Real Kung Fu, в която се предлага традиционната китайска юфка.