На 23 декември се очаква пикът на пазаруването в магазините
Телевизори, бяла техника и смартфони ще са предпочитаните коледни подаръци
23 декември се очаква да бъде вторият по сила ден за пазаруване тази година.
Първият беше Черният петък, на който дружеството за потребителско кредитиране отчете рекордните над 70% ръст в онлайн продажбите в сравнение с 2017 год. Според експертите от УниКредит Кънсюмър Файненсинг това се дължи на по-атрактивните онлайн предложения и промоции, както и улеснената процедура за кандидатстване на стоков кредит.
Прогнозата на УниКредит е на 23 декември клиентите да се насочат към физическите магазини. Експертите очакват средната финансирана сума да бъде по-висока от миналата година с около 5% или приблизително 780 лв., тъй като тенденцията през цялата година е такава - по-висока финансирана сума.
Очакванията са на втория по сила ден за пазаруване тази година клиентите да се насочат към финансиране за покупка на телевизори, бяла техника и смартфони, които са сред най-предпочитаните коледни подаръци.
От началото на годината е възможно кандидатстването и одобрението за стоков кредит от УниКредит Кънсюмър Файненсинг изцяло онлайн, като клиентът потвърждава договора си с един клик. Всичко това скъсява времето за доставка на стоката на клиента с от 3 до 5 дни.
И тази година черната техника и по-специално телевизорите бяха най-желаната покупка. Те представляват 1/3 от общите продажби за този ден, а смартфоните минаха на трето място, след компютърната техника. Общият дял на тези три продукта от всички продажби на Черния петък е над 60%.
От направената от дружеството статистическа извадка се вижда, че средният размер на кредита е спаднал с 6%, като миналата година той е бил 810 лв., а тази година е 760 лв. Това се дължи на факта, че онлайн продукцията е с по-голяма тежест, а покупките са с по-ниска стойност от тези направени във физическите магазини.