На 23 декември се очаква пикът на пазаруването в магазините
Телевизори, бяла техника и смартфони ще са предпочитаните коледни подаръци

© ECONOMIC.BG / Pixabay
23 декември се очаква да бъде вторият по сила ден за пазаруване тази година.
Първият беше Черният петък, на който дружеството за потребителско кредитиране отчете рекордните над 70% ръст в онлайн продажбите в сравнение с 2017 год. Според експертите от УниКредит Кънсюмър Файненсинг това се дължи на по-атрактивните онлайн предложения и промоции, както и улеснената процедура за кандидатстване на стоков кредит.
Прогнозата на УниКредит е на 23 декември клиентите да се насочат към физическите магазини. Експертите очакват средната финансирана сума да бъде по-висока от миналата година с около 5% или приблизително 780 лв., тъй като тенденцията през цялата година е такава - по-висока финансирана сума.
Очакванията са на втория по сила ден за пазаруване тази година клиентите да се насочат към финансиране за покупка на телевизори, бяла техника и смартфони, които са сред най-предпочитаните коледни подаръци.
От началото на годината е възможно кандидатстването и одобрението за стоков кредит от УниКредит Кънсюмър Файненсинг изцяло онлайн, като клиентът потвърждава договора си с един клик. Всичко това скъсява времето за доставка на стоката на клиента с от 3 до 5 дни.
И тази година черната техника и по-специално телевизорите бяха най-желаната покупка. Те представляват 1/3 от общите продажби за този ден, а смартфоните минаха на трето място, след компютърната техника. Общият дял на тези три продукта от всички продажби на Черния петък е над 60%.
От направената от дружеството статистическа извадка се вижда, че средният размер на кредита е спаднал с 6%, като миналата година той е бил 810 лв., а тази година е 760 лв. Това се дължи на факта, че онлайн продукцията е с по-голяма тежест, а покупките са с по-ниска стойност от тези направени във физическите магазини.