Надеждата за сензация на iPhone SE в Китай изглежда мираж
На новия бюджетен смартфон на Apple му липсва ключов компонент, според анализатори
~ 2 мин.
Новият по-ниско бюджетен iPhone SE на Apple едва ли ще се окаже основен двигател на продажбите на един от най-важните пазари за компанията – Китай. Една от причините, които анализаторите изтъкват, е липсва на 5G поддръжка, каквато повечето нови китайски смартфони в подобен ценови диапазон имат, предава Reuters.
В анкета, проведена в сайта Weibo, 60% от приблизително 350 000 анкетирани заявиха, че не биха купили 399-доларовия модел iPhone, който е най-евтиният наличен на марката. Едва една пета казват, че ще го купят, а останалите до 100-те процента – ще обмислят. В анкетата няма въпрос за причината за избора на респондентите, но в коментарите отдолу мнозина посочват, че биха се заинтересували, ако цената падне допълнително.
Китай е третият по големина пазар за Apple, където компанията генерира около 15% от продажбите си, и като цяло най-големият в световен мащаб. През последните години обаче той се сви, след като местните Android марки го наводниха с по-бюджетни, но и по-качествени устройства.
Конкурентния се засилва още на фона на надигащата се 5G вълна. Много брандове, включително по-евтините китайски такива, вече пуснаха съвместими с новите мрежи устройства. Apple за сметка на това все още няма 5G iPhone, като се очаква да пусне такъв по-късно през година, когато ще представи по-скъпите си премиум модели.
Миналата седмица няколко китайски онлайн търговци на дребно намалиха цените на iPhone 11 с цели 17%. Apple от време на време позволява на местните си партньори там да правят такива промоции, за да стимулират търсенето – ход, който гигантът иначе рядко предприема по отношение на доставчиците в чужбина.
Повечето анализирани в Китай смятат, че iPhone SE ще се хареса главно на лоялните клиенти на Apple, които не искат да похарчат около 700 долара за по-високия клас iPhone 11.
“Новият iPhone SE със сигурност ще привлече потребители от средния клас, които не намират 5G свързаността като необходимост”, казва Мо Джия, който следи световната смартфон индустрия в изследователската фирма Canalys.
Инвеститори все пак ще наблюдават тенденциите в Китай, за да преценят как търсенето на потребителски устройства може да се възстанови, след като пандемията от коронавирус отшуми и дали продажбите на iPhone в Китай могат да смекчат удара на загубените продажби другаде.
Китай е единственият основен пазар, на който магазините на Apple отвориха отново – разпространението на вируса подтиква правителствата по целия свят да налагат мерки за социално дистанциране.
Скорошни данни на правителството показват, че Apple е доставила 2.5 милиона телефона на китайски доставчици през март – рязък скок от едва 500-те хиляди през февруари, когато епидемията от коронавирус беше в своя пик в Китай.