Наградите Effie приемат заявки за осемнадесетото си издание
Тазгодишното събитие на рекламодателите и комуникационните агенции ще премине под знака на индивидуалното кариерно развитие

© ECONOMIC.BG / Effie България
Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), организатор на наградите Effie България, представи регламента на конкурса през 2025 г., който е отворен за участие на компании рекламодатели и комуникационни агенции. В надпреварата за престижното отличие Effie могат да участват всякакъв вид маркетингови активности, създадени и реализирани в България в периода 1 януари 2024 – 31 август 2025 г., като това се отнася за всички представени елементи на кампанията.
Тазгодишното издание на Effie ще премине под знака на индивидуалното кариерно развитие. Кампанията, замислена и реализирана от агенция Noble Graphics, е насочена пряко към професионалистите в сферата, които градят бизнеси и създават ефикасни брандове. Тя представя Effie България като акселератор за кариери, който спомага личното развитие и следващи постижения.
Международните стандарти и безкомпромисните критерии за оценка, базирани на точни данни и измерими резултати, превръщат Effie в съревнование с изключително висок залог“, коментира Чавдар Кенаров, основател на Noble Graphics и председател на Българската асоциация на комуникационните агенции.
По неговите думи, наградите Effie носят позитиви и престиж за брандове, компании и агенции, но също така те са признание най-вече за професионалните качества на конкретни хора, допринесли за този впечатляващ резултат.
Навсякъде по света тези награди отварят нови възможности, изграждат кариери и променят професионални съдби“, казва той.
Заявка за една кампания може да бъде подадена най-много в една категория от раздел „Секторни категории“ и в една категория от раздел „Специални категории“ от регламента на конкурса.
Тази година Effie България актуализира и разширява групата категории Digital, като заявки се приемат в следните отделни категории:
- Ангажиране на аудитории (Engaged Community);
- Директно към потребителите (Direct-to-Consumer);
- Изкуствен интелект (AI);
- Инфлуенсър маркетинг;
- Маркетинг, насочен към резултатите (Performance Marketing);
- Социални мрежи.
Дефинициите за всички конкурсни категории са публикувани на уебсайта на конкурса.
Заявки, участващи в категория „Маркетинг, насочен към резултатите (Performance Marketing)“ и в категория „Устойчив успех“, се подават чрез специална бланка, разработена съгласно особеностите на съответната категория.
Конкурсът ще приема участия на комуникационни агенции и рекламодатели в три срока, със съответната такса:
- Първият срок за подаване на заявки изтича на 16 септември;
- До 25 септември ще се приемат заявки с такса във втори срок;
- Третият, краен, срок за участие е 7 октомври.
Маркетингови активности, които се състезават в повече от една категория, трябва да бъдат подадени в отделна заявка за всяка конкурсна категория, като се заплаща такса за всяка подадена заявка. Участниците в категория „Нестопански сектор“ получават 50% намаление от таксата за участие в съответния срок. Компании и комуникационни агенции, които не са участвали в конкурса или са подавали заявка преди 2019 година, получават 10% отстъпка от таксата. Агенциите членове на БАКА могат да се възползват от специални цени при участие.
Организаторите насочват вниманието към регламента, съгласно който всяка заявка трябва да е съобразена с особеностите на конкретната категория, в която се състезава. И препоръчват участниците да се запознаят с насоките за подготовка на заявки, както и със съветите на членове на журито от предишни издания на конкурса. Повече информация за регламента и таксите на конкурса, документация за участие и насоки за подаване на успешни заявки са публикувани на www.effiebulgaria.org.
Кандидатурите ще бъдат оценявани през октомври и ноември, а победителите ще бъдат обявени по време на официална гала церемония, която ще се състои в началото на месец декември.
Медиен партньор на събитието е Economic.bg.