Най-големите канадски банки спират да рекламират във Facebook
Финансовите институции се включват в бойкота срещу социалната мрежа

© ECONOMIC.BG / БТА
Най-големите канадски банки потвърдиха, че се включват в бойкота срещу Facebook и изтеглят рекламните си бюджети от социалната мрежа. Те се присъединяват към кампанията #StopHateforProfit, подета от неправителствени организации, които се опитват да окажат натиск върху най-голямата платформа в света да предприеме конкретни стъпки за блокиране на речта на омразата.
Повече от 400 бранда са изтеглили рекламата си от Facebook в отговор на кампанията, започнала след смъртта на Джордж Флойд, чернокож, починал при полицейския арест в Минеаполис на 25 май, припомня Reuters.
Канадските банки Royal Bank of Canada, Toronto-Dominion Bank, Bank of Nova Scotia, Bank of Montreal, National Bank of Canada и Canadian Imperial Bank of Commerce заявиха, че ще спрат рекламата в платформите на Facebook през юли.
Desjardins Group, най-големият съюз на кредитни институции в Канада заяви на своя уебсайт в четвъртък, че ще спре рекламата във Facebook и Instagram този месец, „като изключи всякакви изключителни ситуации, при които трябва да общуваме с нашите членове или клиенти.“
Повечето цитират ангажиментите си към приобщаването и многообразието.
RBC заяви, че един от начините да подпомогне клиентите и общностите е да се противопостави на „дезинформация и речта на омразата, които само правят системния расизъм по-разпространен“.