Политика
292
НАП напомня за неплатени задължения по имейл
Клиентите могат да проверят своите просрочени задължения чрез електронна услуга
4286
~ 1 мин. четене
Длъжниците към Националната агенция за приходите (НАП) от вчера получават електронно съобщение за невнесени в срок данъци, осигурителни вноски или други държавни вземания, за чието събиране отговаря НАП. Инициативата е част от мерките, с които приходната агенция стимулира доброволното изпълнение на задълженията от своите клиенти.
Част от имейлите съдържат информация за дължими данъци, осигурителни вноски или други такси, без да са упоменати конкретните размери на дълговете. Съдържанието им е различно в зависимост от това дали има образувано изпълнително дело за дълговете или не.
Клиентите на НАП могат да направят справка на своите просрочени задължения чрез електронната услуга на Агенцията на inetdec.nra.bg, ако притежават електронен подпис или персонален идентификационен код (ПИК).
Някои от електронните писма са с предупреждение, че срокът за доброволно плащане на задълженията на клиента е изтекъл и ако получателят не плати до един месец, НАП ще образува изпълнително дело.