„Нестле България“ наема 80 стажанти по младежката си програма
През 2016 г. компанията е инвестирала у нас 11.5 млн. лева
През 2017 г. "Нестле България" ще наеме над 80 младежи на възраст до 29 г. по програмата си "Нестле се нуждае от младите". Част от тях ще останат на работа в компанията. През 2016 г. през програмата са преминали над 100 младежи, от които 44 вече са наети. Това обяви Мариян Маринов, финансов директор на дружеството.
Компанията е инвестирала 11,5 млн. лева през миналата година, а от стъпването си в страната преди 23 г. вложенията възлизат на 265 млн. лева.
За 2016 г. оборотът на дружеството у нас е 257 млн. лева, като 35% от продажбите му идват от износ. Фабриката в София е един от центровете за производство на шоколадови десерти "Кит-Кат" в Европа, като изнася за 45 държави.
Всеки ден в България се продават по над 1000 продукта на "Нестле" , а в глобален план тази цифра надхвърля 1 милиард на ден.
У нас най-популярната марка на компанията е "Нескафе 3 в 1", следвана от "Кит-Кат" и "Нескафе Долче Густо".
Предстои за българския пазар да бъдат разработени нови продукти, като един от тях ще бъде "Нескафе 3 в 1 кафява захар", разкри Маринов. Той поясни, че 30% от приходите на компанията идват от обновени или нови продукти.
Глобално групата на "Нестле" отчита над 89,5 млрд. швейцарски франка оборот за 2016 г., отчете изпълнителният директор на компанията за България Емануел Артур. Групата има 328 хиляди служители в 150 държави и 418 фабрики в 86 държави. Както и над 2000 бранда.
От 1 октомври 2016 г. "Нестле" реши да отдели своя сладоледен бизнес в нова компанията, където притежава по 50% заедно с британската R&R. Новото дружество се нарича Fronieri и е с централа във Великобритания. То ще работи предимно на пазарите в Европа, Африка и Изтока, тъй като в САЩ и няколко американски държави като Перу и Чили "Нестле" запазва и притежава изцяло сладоледения си бизнес.
Фризерите за сладолед на "Нестле" обаче няма да бъдат ребрандирани. У нас сладолед се произвежда във фабриката във Варна, която вече е част от новата компания.