„Нестле България“ роботизира фабриката си в София с 12.5 млн. лв.
Новата поточна линия замества работата на хора, но въпреки това няма освободени служители, казаха от компанията
„Нестле България“ инвестира общо 23 млн. лв. през тази година за подобряване и модернизиране на фабриката си в София. Плановете на дружеството бяха оповестени още през лятото и въпреки пандемията те не са си променили.
2.5 млн. барчета KitKat на ден
Днес компанията представи новата си роботизирана поточна линия за опаковане на продукцията, която ще позволи производството във фабриката да бъде по-бързо и ефективно. Инвестицията в нея е в размер на 12.5 млн. лв. Иновацията помага много за ефективното производство на 2.5 милиона барчета KitKat на ден. Линията беше представена на онлайн събитие заради ограниченията във връзка с Covid-19.
Близо 10 млн. лв. тази година са вложени в технологии за развитие на нови продукти, 600 хил. лв. за подобряване на системите за автоматизация, малко над 1 млн. лв. - в подобряване на качеството и за повишаване на безопасността на служителите
От „Нестле“ обясниха за Economic.bg, че роботизацията на процеса замества работата на хора, но въпреки това няма освободени работни места, а служителите са пренасочени към други операции във фабриката.
„Инвестирахме в новата производствена линия за KitKat с цел модернизиране на технологиите, така че да произвеждаме още по-иновативни шоколадови барчета. Обновихме и дигиталната мрежа, така че всички машини да бъдат свързани в система за обмяна на данни и в случай че възникнат проблеми, те да могат да бъдат решавани дистанционно, което в ситуация на продължаваща пандемия е от изключителна важност за нас като компания, която държи на безопасността“, заяви директорът на фабриката Сара Вуйтене.
За проекта си „Нестле България“ получи и сертификат клас А за инвестиции от Българската агенция за инвестиции (БАИ).
Износ за 35 пазара
Във фабриката на „Нестле“ в столицата са ангажирани 571 служители със среден професионален стаж от 14 години. Тя е един от петте компетентни центъра за производството на KitKat – за иновации и реновации в продукти за регион Европа, Близкия Изток и Северна Африка. Във фабриката се произвеждат 16 000 тона, или 470 милиона консуматорски единици продукта годишно. Всички те са произведени със 100% българско брашно от български производители. На ден се приготвят и опаковат 2 500 000 шоколадови десерта KitKat Chunky, или 1736 бройки в минута. Продуктите се изнасят за други 35 пазара в света, сред които Южна Корея, Сингапур, Мексико, Катар, Южна Африка и Карибските острови.
Компанията спазва своите ангажименти не само към обществото и икономиката, но и към природата. Новата роботизирана линия е част от дългосрочната програма за устойчиво развитие и опазване на околната среда, тъй като благодарение на иновацията ще бъдат намалени загубите, свързани с опаковъчен материал.